تیم ملی فوتبال ایران شنبه باید در دیداری تمرینی به مصاف سیرالئون برود؛ اما سوال اینجاست که آیا حریفان ایران هم با رقبایی چون سیرالئون بازی می‌کنند؟
کد خبر: ۵۷۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 13 March 2018

به گزارش تابناک : انتخاب تیم سیرالئون برای بازی تمرینی با تیم ملی ایران صدای برخی منتقدان را در آورده است. آنها می‌گویند چرا تیم ملی ایران بعد از تصمیم یک‌طرفه لیبی در لغو این بازی، باید به مصاف سیرالئون برود. حالا سوال اینجاست که آیا حریفان ایران در جام جهانی هم برای آماده‌سازی خود به مصاف تیمهایی نظیر سیرالئون می‌روند؟


برای رسیدن به جواب این سوال باید سه حریف ایران در جام جهانی را به دو دسته تقسیم کرد. یک دسته تیم‌هایی چون پرتغال و اسپانیا و دسته دیگر مراکش. با این تقسیم‌بندی تکلیف هم مشخص می‌شود. در فوتبال پرتغال و اسپانیا به عنوان قهرمان اروپا و دنیا که اصلا اصطلاح "بازیکن داخلی" معنی ندارد چرا که همه بازیکنان این دو تیم در بهترین لیگ‌های اروپا بازی می‌کنند و جزو ستاره‌های تیمشان هستند و در بهترین شرایط و کیفیت آماده می‌شوند؛ اما در دسته دیگر مراکش برنامه‌ای مشابه ایران اما پربار برای آماده سازی بازیکنان داخلی‌اش داشته است.


اگر تیم ملی ایران تنها یک بازی تمرینی با حضور بازیکنان داخلی‌اش تا پیش از سال جدید پیش‌رو دارد از آن طرف حریف مراکشی تیم ایران در سال 2017 حداقل یازده بازی در سطح دیدار تیم ایران برابر سیرالئون داشته است. مصاف با تیم‌های آفریقای مرکزی، بورکینافاسو (دو بار)، کیپ ورد، گامبیا، کنگو، لیبی، اتیوپی، بنین، موریتانی و تیم باشگاهی محمدیه مراکش برنامه تیم مراکش با بازیکنان داخلی بوده تا سرمربی این تیم بتواند با تقویت تیمش برای حضور در جام ملتهای آفریقا، نفرات بهتری را با خود به جام جهانی روسیه ببرد. 


مهمترین دستاورد بازیکنان داخلی فوتبال مراکش بعد از این بازیهای تمرینی، بالا رفتن تجربه‌شان است؛ نتیجه‌ای که کارلوس کی‌روش هم به دنبال آن است اما در ایران انجام بازی تمرینی برابر سیرالئون با تفسیرهای غیرمنصفانه دیگری همراه می‌شود.

 

 

 

منبع : ورزش سه 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار