مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام؛
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: امسال تعداد 957 واحد مسکونی به منظور مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی با اعتباری بیش از یک هزار و 580 میلیارد ر یال به بانک های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده است.
کد خبر: ۵۷۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 14 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ فریادرس شهبازی  اظهار کرد: از این تعداد صدور سند 497 جلد سند مربوط به مناطق روستایی و 144 جلد سند نیز مربوط به مناطق شهری(شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: کل اعتبار سال جاری در زمینه عمرانی روستایی برای تهیه و اجراء طرح هادی در روستاهای استان 190 میلیارد تومان است که از این میزان تا کنون هشت میلیارد تومان اختصاص یافته است.


به گفته شهبازی این میزان اعتبار تخصیص یافته برای ادامه اجراء طرح اهدی در سطح 88 روستا و تهیه طرح 14 روستا هزینه شده است.


وی اضافه کرد: در زمینه جذب کمک های مردی در سال جاری نیز مبلغ 150 میلیون تومان از طریق افراد خیر جهت کمک به ساخت مسکن افراد نیازمند و رهن مسکن افراد مستاجر جمع آوری شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به معرفی واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل سال های گذشته در استان تصریح کرد: 274 واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ناشی از سیل با اعتباری معادل 6 میلیارد و 350 میلیون تومان جهت دریافت تسهیلات بلاعوض به بانک های عامل معرفی شده اند.


شهبازی گفت: احداث مسکن برای محرومان، تهیه طرح هادی روستاها و اصلاح معابر، تهیه و ارائه طرح های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی و شهری، ایجاد نظام فنی و آموزشی حرفه ساختمانی در مناطق روستایی و ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقا کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی بخشی از وظایف این اداره کل است.


فقدان سند ثبتی بر ای املاک مسکونی و زراعی یکی از دغدغه ها و مشکلات اهالی روستایی و شهرهای کوچک استان ایلام محسوب می شود که داشتن ان لازمه اعمال حق مالکیت است.


از جمله تبعات فقدان سند املاک برای اهالی روستایی استان ایلام محرومیت انان از تسهیلات تکلیفی بانک ها است که عمدتا با بهره کم وحمایتی پرداخت می شود ./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار