نوروز 97 با استقرار تیم های سیار نظارتی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به معضل تغییر کاربری اراضی در مناطقی از استان گفت: نوروز 97 با استقرار تیم های سیار نظارتی ، اراضی البرز مراقبت ویژه می شود.
کد خبر: ۵۸۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 17 March 2018

به گزارش تابناک البرز سید مجید موسوی افزود: براین اساس 10 تیم سیار متشکل از30 کارشناس و نیروی حفاظتی در ایام نوروز، عملیات پایش اراضی کشاورزی و باغ های استان را برعهده دارند.


وی ادامه داد: افرادی که اقدام به ساخت و ساز یا تخریب اراضی کشاورزی و باغی کنند ، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.


موسوی تاکید کرد که سازمان جهاد کشاورزی البرز ضمن آموزش تیم های نظارت نوروزی از مردم می خواهد که در حفظ سرمایه های ملی بیش از پیش کوشا باشند.


وی گفت: برای آمادگی نیروهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی فردا، یکشنبه 27 اسفندماه مانور تیم های حفاظتی در شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرزافزود: نظارت گشت ستادی در تمام ایام نوروز با حضور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان، مشاور انتظامی ومعاونان مدیریت امور اراضی صورت خواهد گرفت.


موسوی یادآور شد: در این ایام سامانه 131 جهاد کشاورزی استان آماده پاسخگویی به تماس های مردمی در خصوص تغییر کابری اراضی است.


وی با بیان اینکه 5 هزار حلقه لوح فشرده و بروشور ترویجی و تبلیغی در این ایام در سطح استان توزیع خواهد شد، گفت: انتظار می رود با مشارکت خوب مردم شاهد کاهش تخلفات در عرصه تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغی باشیم.

موسوی یادآور شد: از فروردین تا پایان بهمن ماه سال جاری 20 هزار و 143 تماس مردمی با سامانه 131 سازمان جهاد کشاورزی البرز برقرار شد که حدود 2 هزار تماس آنها برای پیگیری به مراکز نظارتی شهرستان های استان ابلاغ شد.


وی اضافه کرد: در این مدت تعداد 3 هزار مورد تغییر کاربری در سطح استان شناسایی شد که حدود 500 مورد با حکم مراجع قضایی تخریب و منجر به آزاد سازی 100 هکتار از اراضی کشاورزی شده است.


استان البرز 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که بیشتر این اراضی به لحاظ حاصلخیزی در رتبه نخست قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار