مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد گفت: پایین بودن قیمت تخم‌مرغ در استان یزد نسبت به سایر نقاط کشور، باعث شده است بسیاری از این تولید کنندگان مایل باشند محصولات خود را به خارج از استان صادر کنند.
کد خبر: ۵۸۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 18 March 2018

حسین کارکن، با اشاره به توزیع مناسب تخم‌مرغ در ایام عید در استان یزد، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با مدیریت توسعه بازرگانی در حال تنظیم است تخم‌مرغ در فروشگاه‌های بزرگ یزد با نرخ شش هزار تومان و در دیگر فروشگاه‌ها با نرخ بازار تهران توزیع خواهد شد.

وی بازار شب عید را بدون کمبود تخم‌مرغ در سطح استان دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که در ایام عید علی‌رغم افزایش مصرف مرغ، مصرف تخم‌مرغ کاهش می‌یابد، لذا هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با تأمین تخم‌مرغ شب عید و ایام نوروز وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد بابیان اینکه در حال حاضر تخم‌مرغ با میانگین قیمت شش هزار و 500 تا هفت هزار تومان در حال توزیع است، اذعان کرد: قیمت تخم‌مرغ در استان یزد نسبت به تهران و سایر استان‌های مجاور نرخ پایین‌تری دارد که با وجود این اختلاف قیمت، مایل به صادر کردن محصولات خود به استان‌های هم‌جوار هستند.

کارکن نرخ تخم‌مرغ در تهران را هفت هزار و 500 دانست و یادآور شد: با توجه به نرخ پایین استان مرغداران تولیدات خود را به خارج از استان می‌فرستند؛ لذا یک کمبود در سطح استان احساس می‌شد که طی جلسه‌ای با مسئولین درصدد رفع این مشکل هستیم.

این مقام مسئول نظارت بر بازار خریدوفروش تخم‌مرغ را فعال دانست و افزود: در حال حاضر نظارت‌ها به‌صورت جدی و مرتب توسط اداره بازرگانی، جهاد کشاورزی و استانداری در حال انجام است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

وی از تأمین تخم‌مرغ موردنیاز استان یزد در ایام عید خبر داد و تصریح کرد: تخم‌مرغ در نمایشگاه‌های استان نیز با همان نرخ مصوب توزیع می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان یزد در پایان با اشاره به عدم مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت‌های موجود برای مرغداران و مشکلات این فعالان اقتصادی، گفت: جهت تنظیم بازار مرغداران حاضرند تولیدات خود را باقیمت پایین و تمام‌شده جهت عرضه مستقیم توزیع کنند و مابقی را با نرخ استان‌های مجاور عرضه کنند؛ لذا با جلساتی که صورت گرفته‌شده است در ابتدا با مخالفت مسئولین روبرو شدیم که با تجدید نظراتی این طرح در حال پیگیری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار