آئین کلنگ‌زنی برچیده شدن آخرین مدارس کانکسی شهرستان رامهرمز با حضور جمعی از دانش‌آموزان و مسئولین این شهر برگزارشد.
کد خبر: ۵۸۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 18 March 2018

آئین کلنگ‌زنی برچیده شدن آخرین مدارس کانکسی در شهرستان رامهرمز پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از دانش‌آموزان و مسئولان بصورت نمادین در هنرستان فنی امام حسین(ع) این شهر برگزار شد.

فرماندار رامهرمز در این مراسم، اظهارکرد: بنا به دستور استاندار تا پایان سال ۹۷ نباید هیچ مدرسه کانکسی در استان باقی‌بماند و به همین خاطر امروز شاهد آغاز برچیده شدن آخرین مدارس کانکسی در شهرستان هستیم.

عبدالرضا احسانی‌نیا افزود: به گفته استاندارخوزستان برای تحقق این هدف، امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه، کلاس‌های آموزشی و آزمایشگاه‌ها به اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص پیدا کرده است.

20 کلاس کانکسی در رامهرمز فعال است

مدیر آموزش و پرورش رامهرمز نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: با ساخت مدارس در روستا‌ها از حاشیه‌نشینی و مهاجرت بی‌رویه به شهر جلوگیری شده و معضلات آن کاهش می‌یابد. معقدیم با تخریب مدرسه، روستا هم تخریب می‌شود و به شهر مهاجرت می‌کنند و معظلاتی مانند حاشیه‌نشینی و دو شیفته بودن مدارس به وجود می‌آید.

امید حسین‌زاده افزود: حدود 20 کلاس کانکسی اکنون در شهرستان وجود دارد که متاسفانه برخی از این کلاس‌ها در مرکز شهر نیز مستقر هستند. البته بناست کلاس‌های جایگزین تا مهرماه 97 ساخته و به بهره‌برداری برسند.

در حاشیه این برنامه کلنگ اولین چمن مصنوعی ویژه دانش‌آموزان رامهرمزی نیز با اعتباری در حدود 250 میلیون تومان در هنرستان فنی امام حسین (ع) زمین خورد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار