مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور گفت: بخش خصوصی نیز می تواند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستان را به صورت مستقیم و به صورت توافقی خریداری کند.
کد خبر: ۵۸۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 23 March 2018

به گزارش تابناک : سیاوش حسین پور روز پنجشنبه افزود:طبق سیاست شرکت بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شرکت های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه کشور می توانند خرید تضمینی گندم داشته باشند و اتحادیه های تعاونی روستایی خوزستان به صورت مباشر در کنار شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان مبادرت به خرید گندم به نرخ تضمینی خواهند کرد.
وی گفت:مراکز خرید تضمینی گندم خوزستان، متناسب با سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم در سطح این استان پراکنده شده و در راستای تسهیل و تسریع روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و نقل و جلوگیری از معطلی کشاورزان، گندم شهرستان های تابعه را در همان منطقه خرید و ذخیره سازی خواهند کرد.
برداشت گندم در خوزستان از نیمه نخست فروردین از مناطق گرمسیری جنوب خوزستان شروع و به تدریج به مناطق مرکزی و شمالی کشیده می شود.
قیمت تضمینی پیشنهادی گندم معمولی ازسوی وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی 97 - 96 ، برای هر کیلوگرم 14هزار و 300ریال و گندم دوروم 14هزار و630ریال اعلام شده که نسبت به سال زراعی گذشته 10درصد افزایش نشان می دهد. 
پیش بینی شده درسال زراعی جاری حدود یک میلیون و 200هزار گندم در خوزستان برداشت شود که حدود 30درصد نسبت به سال زراعی گذشته کاهش نشان می دهد.
پارسال یک میلیون و 353 هزارتن گندم به بهای 17هزار و 735میلیارد ریال از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

* آمادگی خرید تضمینی کلزا
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور از آمادگی این شرکت برای خرید دانه روغنی کلزا در خوزستان خبر داد.
حسین پور افزود:تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصول دانه روغنی کلزا در شرکت و سیلوهایی که قرار است مبادرت به خرید از کشاورزان خوزستانی شود انجام شده است.
قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ، 30هزار و 335ریال اعلام شده است.
بهبهان ، شوش ، دزفول ، باغملک ، ایذه ، اندیمشک و شوشتر از مناطق کشت دانه روغنی کلزا هستند.
شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور پارسال حدود 18هزار و 940تن روغنی کلزا به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری کرد.
به گزارش ایرنا در استان خوزستان سالانه حدود 15.8میلیون تن انواع محصولات گرمسیری و سردسیری تولید می شود که از این حیث مقام نخست را در کشور دارا است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار