رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان عنوان کرد:
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: کاهش اعتبارات عمرانی و عدم پیشرفت مطلوب برخی پروژه‌ها از مهمترین مشکلات ما در سال 96 بود.
کد خبر: ۵۸۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 26 March 2018

علی ممبینی اظهار کرد: شناسایی و جذب نوآموزان استثنایی در مناطق محروم و روستایی مانند اندیکا، دهدز و روستای غانم شوشتر از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال 96 بود و دانش‌آموزان استثنایی در منطقه عشایری امام‌زاده عبداله برای اولین بار با ارائه خدمات تلفیقی، از خدمات آموزشی برخوردار شدند.

وی افزود: هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی به آن‌ها تا پایان بهمن‌ماه پرداخت شده است. همچنین این هزینه در مناطق محروم تا پایان اسفندماه پرداخت شده است. یک سالن ورزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در اهواز نیز ساخته شده است که ابتدای سال 97 افتتاح خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: تکمیل ساخت مدرسه استثنایی باغچه‌بان در بهبهان از محل اعتبارات بنیاد برکت و افتتاح آن در دهه فجر، آغاز ساخت مدرسه جدید در روزهای پایان سال در ناحیه یک اهواز، پرداخت 250 میلیون تومان هزینه خدمات توانبخشی و تجهیزات بیمارستانی و دارویی به دانش‌آموزان استثنایی از محل اعتبارات کشور در قالب طرح خدمات حمایتی و هزینه‌های خدمات توانبخشی از دیگر اقدامات انجام شده در سال 96 هستند.

ممبینی خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول و پیش‌دبستانی نیز سال گذشته مانند سال‌های قبل اجرا شد و در نهایت 111 هزار و 511 نفر در استان ارزیابی شدند که این آمار نسبت به سال قبل از آن رشد چشم‌گیری داشته است.

وی ادامه داد: به منظور توجه به دانش‌آموزان عشایری، سه پایگاه سنجش سلامت در سال 96 برای این دانش‌آموزان راه‌اندازی شد. در گذشته برای سنجش سلامت نوآموزان عشایری تنها یک پایگاه وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده تعداد این پایگاه‌ها افزایش پیدا کردند. همچنین این سه پایگاه برای سنجش سلامت نوآموزان در طول سال فعال هستند چراکه اغلب نو‌آموزان عشایری در زمان معمول سنجش سلامت در دسترس نیستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان تصریح کرد: کسب عنوان اول کشوری طرح تعالی توسط مدرسه باغچه‌بان بهبهان در جشنواره تعالی مدیریت، کسب بیش از 40 مقام کشوری در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی کشور توسط دانش‌آموزان استثنایی استان و کسب سه عنوان برتر توسط معلمان استثنایی در چند جشنواره درس پژوهی و جشنواره تدریس نیز از دیگر اتفاقات مهم سال 96 بود.

ممبینی درخصوص مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: علی‌رغم تصویب شورای آموزش و پرورش استان، برخی دستگاه‌ها مانند پتروشیمی ماهشهر و شهرداری اهواز در کمک به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی همراهی نمی‌کنند. کاهش اعتبارات عمرانی و عدم پیشرفت مطلوب برخی پروژه‌ها از مهمترین مشکلات ما در سال 96 بودند.

وی افزود: در مجموعه آموزش و پرورش استثنایی خوزستان درکل یک هزار و 385 نفر مشغول به کار هستند. همچنین چهار هزار و 278 دانش‌آموز در 70 مدرسه استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند. یک هزار دانش‌آموز نیز در قالب طرح تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند اما از سوی آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات دریافت می‌کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان درباره برنامه‌های این اداره برای سال 97 تصریح کرد: تکمیل مدرسه استثنایی رودکی در ناحیه یک اهواز که تا کنون نیز 75 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است، افتتاح سالن ورزشی دانش‌آموزان استثنایی، افتتاح مرکز مشاوره و کمک‌رسانی به دانش‌آموزان استثنایی در اهواز و پیگیری ساخت و تجهیز مدارس استثنایی در ناحیه 4، باوی و کارون از برنامه‌های ما برای سال جدید هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار