استاندار:
شهرستان طالقان فرصت های کم نظیری در حوزه گردشگری، بو گردی و صنایع دستی دارد که باید تقویت شود.
کد خبر: ۵۸۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 27 March 2018

به گزارش تابناک البرز، استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان طالقان در عرصه های مختلف، گفت: شهرستان طالقان فرصت های کم نظیری در حوزه گردشگری، بو گردی و صنایع دستی دارد که باید تقویت شود.

محمدعلی نجفی به طالقان دورترین شهرستان استان البرز سفر کرد و نخستین جلسه شورای اداری استان را با همراهی جمعی از مدیران در قطب گردشگری استان برگزار کرد.


وی تاکید کرد: نباید هیچ جلسه ای بدون نام آیت الله طالقانی در این شهرستان برگزار شود چرا که نام این بزرگوار برکت مضاعف به همراه خواهد داشت و مسئولان را جهت در خدمت به مردم یاری گر خواهد بود.


استاندارالبرز در ادامه با تبریک سال جدید، افزود: امید می رود همه توفیق پیدا کنیم در خدمت به مردم عزیز با شعاری که مقام معظم رهبری در ادامه شعارهای اقتصادی که در سال 97 تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی اعلام داشتند، با تاکید بر استفاده از تولیدات و کالاهای ایرانی تلاش همگانی داشته باشیم.


وی با تاکید بر اینکه دولت دولت پشتیبان اجرای شعار سال است، گفت: البرز در سال 96 به ویژه درنیمه دوم سال گذشته با همراهی و همیاری همه دستگاه ها و مردم عزیز فضای کسب و کار را تقویت کردند و شرایط استان را در سطح کشور بهبود بخشیدیم و امروز یکی از استان های برتر در کشور هستیم.


استاندارالبرز با قدردانی از زحمات فرماندار سابق شهرستان طالقان و سایر همکاران بیان کرد: باید تقویت ویژه ای در این شهرستان صورت گیرد و همه مدیران کل و روسای سازمان ها به فرماندار برای بهبود زیرساخت های شهرستانی کمک کنند تا ایشان کاری را که شروع کردند به زیبایی انجام دهند.


وی افزود: روسای ادارات شهرستان و مردم و مدیران شهری و شهردار و شوراهای اسلامی و... در حوزه فرمانداری نیز در این راستا اهتمام ویژه ای داشته باشند.


نجفی با بیان اینکه بنا را بر این گذاشتیم که مشکلات شهرستان طالقان را حل کنیم، تصریح کرد: در جریان دو سفر اخیری که به این شهرستان داشتم وضعیت این منطقه احصا شده است، اعتقاد نداریم یک شبه مشکلات چند دهه را یک جا حل می کنیم اما اهتمام ویژه ای خواهیم داشت که حرکت خوبی به این بخش بدهیم و باور داریم که این امر امکان پذیر است.


استاندار البرز گفت: در حوزه راه ها هم اتفاقات خوبی در این شهرستان روی خواهد داد. در رابطه با تخصیص منابع آب و گردشگری نیزبرنامه های ویژه ای در دست اقدام است.


وی با تاکید بر اینکه وضعیت راه ها زیبنده شهر توریستی طالقان نیست، اظهار داشت: با همین وضعیت باید ایجاد زیرساخت های زیباسازی شهری و مدیریت شهری در اولویت کار قرار داد.


استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید گردشگران را به طالقان دعوت کنیم و موانع سرمایه گذاران را برداریم، گفت: باید طرح های سرمایه گذاری شکل بگیرد؛ در این بخش کارهای بزرگی می توان انجام داد؛ موانعی هم وجود دارد که باید با نگرش مدیران استانی و کشوری تقویت شود.


وی حساسیت ویژه درباره حفظ منابع آبی سد طالقان را ضروری دانست و گفت: آب منطقه ای باید حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ منابع آبی سد داشته باشد تا تعرضی نسبت به این منابع حیاتی صورت نگیرد اما نباید آنچنان هم شود که مردم از حداقل زندگی توسعه ای درمحدودیت قرار گیرند.


استاندار البرز درخصوص کمبود زیرساخت های گرمایشی نیز بیان کرد: نباید از مواهب زندگی مردم را محروم کرد؛ اگر امکان پذیر نیست انرژی خورشیدی ایجاد شود. اگر هتلی احداث می شود، باید زیرساخت های خدماتی آن نیز ایجاد شود، در حوزه سرمایه گذاری نیز در آخرین سفری که به طالقان داشتم هتل و مهمانپذیراحداثی مملو از مشکل بود که مسائل آن هنوز هم حل نشده است.


نجفی گفت: سرمایه گذار با خودش پول می آورد، بدون یک ریال وام بانکی در نهایت با موانع و سنگ اندازی هایی که می شود؛ سرمایه گذار به جای سود دهی ضرر دهی دارد و دست آخر مجبور می شویم بخشی از جرایم حذف و تقسیط شود تا واحد تولیدی بتواند دوباره به چرخه کار و تولید باز گردد.


وی با اشاره به ایجاد دفاتر جذب سرمایه گذاری در شهرستانهای البرز، گفت: علاوه بر فعال شدن دفتر جذب سرمایه گذاری استانی در استانداری که هنوز جا نیفتاده است، به ویژه در استانداری البرز؛ این دفاتر در شهرستان ها نیز باید فعال شده و ها به کمک حوزه بوم گردی و گردشگری بیاید.


وی با تاکید بر اینکه طالقان در طرح جامع و تفضیلی عقب است، گفت: یکی از بن بست های طالقان در حوزه کشاورزی است؛ البته نباید طبیعت را از بین برد؛در عین حال که نباید در کار انسداد هم ایجاد کرد؛ از این رو در طرح جامع و تفضیلی و طرح های هادی روستایی پروژه های مناسب در این بخش پیش بینی شود.


نجفی با اشاره به اینکه باید شرایط را برای تنفس جمعیت 15 میلیونی گردشگران فراهم کرد، گفت: به حفاظت از منابع آب و محیط زیست باید توجه کرد و در کنارش به مردم زندگی و تنفس هم بدهیم و شرایط را برای 15 میلیون مردمی که از استان تهران و سایر استانها برای گردشگری به طالقان سفر می کنند؛ فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار