ششمین جشنواره لاله‌های کرج که به گفته متولیان با استقبال بی‌نظیر شهروندان و مهمانان نوروزی همراه بود به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۸۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 04 April 2018

به گزارش تابناک : ششمین جشنواره لاله‌های کرج که با جلوه گری لاله‌های رنگی همراه بود و همچون رنگین‌کمانی بر باغ گل‌های کرج سایه افکنده و شهروندان را به ضیافتی دیدنی دعوت می‌کرد، شب گذشته باکار خود پایان داد.

در یک عصر بهاری، درست زمانی که زمزمه بهار در گوش گل‌ها سر داده می‌شد؛ عازم باغ گل‌های کرج شدیم. جایی که جشن لاله‌ها برپا بود. باران گونه‌های لاله تازهِ متولدشده از دل خاک چشم هر بیند ای را می‌نواخت، سبزه‌ها بستر گسترانده بودند و باد برای لاله‌ها لالایی سر می‌داد؛ پرندگان سمفونی بهار می‌سرایند و همه‌چیز بهاری وزنده بود، گویی قطعه‌ای از بهشت.

جشن میهمانی لاله‌ها برای ششمین بار در شهرمان، مشتاقان بی‌شماری را همچون ما عازم باغ گل‌های مجموعه شهید چمران کرج کرد، خیلی‌ها آمدند، خانوادگی و تنها، فرقی هم نداشت همه آمدند تا از زیبایی لاله‌ها لذت ببرند. آن‌هایی که پیش‌تر در اردیبهشت‌ماه منتظر روییدن لاله‌ها بودند؛ این بار زود تراز وعده همیشگی دیدار با لاله‌ها برایشان دست داده بود.

در مرکزی‌ترین نقطه شهر کرج همه‌چیز برای علاقه‌مندان به لاله‌ها مهیا شده تا بدون دغدغه و فارغ از رفت‌وآمدها در آرامش یک عصر بهاری، دل به طبیعت بسپارند و به ترانه بهار گوش بسپارند.

ضیافت لاله‌ها از آغازین روز هفته کاری سال جدید در «باغ گل‌های» آغاز شد؛ باغ گل‌ها کجاست؟ جایی در جنوب پارک شهید چمران، عمر این باغ  به سال ۸۴ برمی‌گردد و توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با وسعت ۳۰ هزار مترمربع بناشده است.

اگر چرخی در این باغ زیبا بزنید علاوه بر لاله‌های رنگارنگ که مختص به این فصل است؛ بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی از میخک، تا یاس هلندی، ارغوان‌های رنگی تا پیچ‌های اناری نگاه‌هایشان را به‌سوی شما جلب می‌کنند.

پرچین‌های تودرتو، کلکسیون رز، سالن آمفی‌تئاتر روباز، قفس پرندگان، آلاچیق، رستوران، کافی‌شاپ و غیره بخشی از فضای این باغ را تشکیل می‌دهد. خیلی‌ها هم اینجا عکس یادگاری می‌گیرند و بازار سلفی گرفتن هم داغ داغ است.

با توجه به استقبال بالا از این جشنواره و بازدید روزانه بیش از سی هزار نفر از آن، تاکنون تصاویر بسیاری در خاطره‌های آنان با طبیعت زیبای این باغ  ثبت‌شده و موج شورونشاط و خنده‌های کودکانی که به همراه  خانواده‌های خود به جشنواره آمده‌اند همچنین مسافرین نوروزی و گردشگرانی که از این باغ پر از لاله دیدن کرده‌اند مشهود بود.

آغاز به کار بزرگ‌ترین هایپرگل کشور در محل برگزاری این نمایشگاه نیز از نقاط جالب‌توجه و اهمیت جشنواره لاله‌ها بود که موقعیت خرید گل‌ها و گیاهان بسیار زیبایی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کرد. در این مکان انواع گیاهان آپارتمانی و تزئینی منطبق با شرایط خانه‌های امروزی به فروش می‌رسید و شهروندان می‌توانستند با خرید این گیاهان، شادابی و نشاط را به خانه‌هایشان تزریق کنند.

دراثنای تماشای زیبایی لاله‌ها سری هم به سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج زدیم تا در جریان جزئیات بیشتر جشن لاله‌ها قرار بگیریم.

حسین عطایی بابیان اینکه این هایپرگل در قالب ششمین جشنواره لاله‌های شهر پا گرفت، گفت: بزرگ‌ترین فروشگاه گل کشور در کرج و در تاریخ نهم فروردین‌ماه آغاز به کارکرد که با استقبال بسیار زیاد شهروندان و علاقه‌مندان روبرو شد.

عطایی افزود: در روزهای تعطیلات نوروز شاهد حضور بی‌سابقه و گسترده شهروندان در این مکان تفریحی و گردشی بودیم که این امر نشان‌دهنده علاقه و رغبت مردم به چنین محیط‌هایی است.

اما در ادامه این بازدید یکی از مراجعه‌کنندگان گفت: افتتاح باغ گل‌ها در روزهای نوروز یک اتفاق خوب است که شهر را سرزنده می‌کند، من هرسال به نمایشگاه می‌آیم و از فضای زیبا و فرح بخشی آن استفاده می‌کنم.

این شهروند کرجی با اشاره به اینکه نمایشگاه گل کرج که حالا میزبان ششمین جشنواره لاله‌ها است را موجب ایجاد آرامش خاطر میان شهروندان به‌ویژه میهمانان نوروزی دانست و گفت: از مسئولان می‌خواهیم با ارائه امکانات و تجهیزات موردنیاز شهروندان در این نمایشگاه، مقدمات حضور گسترده‌تر علاقه‌مندان به موضوعات گل و گیاه را فراهم کنند.

شهروند دیگری با ابراز رضایت از ایجاد مرکز فروش گل و گیاه در این نمایشگاه نیز گفت: امیدواریم محلی در شهر ایجاد شود که امکان مراجعه دائمی به آن فراهم باشد و علاقه‌مندان به این حوزه بتوانند در مواقع مختلف با مراجعه به نمایشگاه، از زیبایی‌ها و امکانات آن بهره‌مند شوند.

باغ گل‌های کرج در جشن لاله‌ها روزهایی کاملاً بهاری را برای شهروندان رقم می‌زند، مجموعه پارک چمران و باغ گل‌ها در ابتدای ورودی شهر کرج قرارگرفته و برگزاری ششمین جشنواره لاله‌ها و استقرار مکانی و زمانی آن در سال جاری و در ایام تعطیلات نوروز موجب شد که خود به‌تنهایی بتواند میزبان بسیاری از مسافران نوروزی باشد.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار