رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از عدم افزایش شهریه این دانشگاه در مناطق محروم خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 05 April 2018
به گزارش تابناک : علی اکبر ولایتی امروز درحاشیه برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2018 به پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دوره اخیر اشار ه کرد و افزود: در یک سال اخیر در دانشگاه آزاد و مدیریت دکتر رهبر و معاونان ایشان، تحولات زیادی ایجاد شد، چنین ترکیبی را در دانشگاهی سراغ نداریم همگی سابقه طولانی در آموزش عالی دارند، امیدوارم دانشگاه آزاد بتواند در آموزش عالی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

ولایتی در ادامه به حمایت دانشگاه آزاد از تولید علم اشاره کرد و افزود: امسال بیش از 10 درصد بودجه دانشگاه به پژوهش اختصاص یافت و بر همین اساس 5 درصد میزان اتکا دانشگاه به شهریه هم کاهش می‌یابد، یعنی پژوهش باید با تولید، دانشگاه را از وابستگی نجات دهد.ولایتی تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد حرف اول را در کشور میزند، ارتباط بین دانشگاهی در دوره جدید صمیمانه تر و نزدیکتر خواهد بود.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم در دانشگاه آزاد پناه نخبگان باشیم، 14 هزار نخبه توسط معاونت پژوهشی دانشگاه جذب شدند 40 درصد از سایر دانشگاهها و 60 درصد از خانواده دانشگاه آزاد هستند؛ نخبگان غنیمت کشور هستند، نخبگان را باید حفظ کرد؛ در حوزه‌های مختلف علمی استاندارد دانشگاه آزاد رشد می‌کند و فارغ التخصیلان به این دانشگاه افتخار خواهند کرد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرار است در مناطق محروم نیز شهریه افزایش پیدا نکند؛ یعنی اگر کسی امکانات ندارد از تحصیلات عالی محروم نشود.وی در ادامه  با بیان اینکه آینده کشور به دست نخبگان جوان ساخته می‌شود، گفت: آینده دانشگاه آزاد را نخبگان می‌سازند، نخبگانی که در گذشته به دلیل گذراندن زندگی مجبور به خروج از کشور می‌شدند امروز در دانشگاه آزاد جذب می‌شوند.

ولایتی خاطرنشان کرد: در سال جدید استاندارد دانشگاه آزاد ارتقاء خواهد یافت و به جایی خواهیم رسید که مدرک دانشگاه آزاد افتخاری برای همه باشد.
وی همچنین اظهار کرد: یکی از نواقص آموزشی در کشور ما بحث علوم انسانی است؛ ما باید تلاش کنیم تا آنچه شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم انسانی است را در کشور پیاده کنیم و دانشگاه آزاد هم قدم‌های موثری در شان علوم انسانی بر خواهد داشت.

سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2018 صبح امروز پنجشنبه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیأت موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.
در این مراسم که فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی و چند تن از معاونین این دانشگاه نیز در آن حضور داشتند، از یک ربات جدید اطفای حریق ساخت مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد قزوین رونمایی شد.

سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018 با رقابت 478 تیم از 12 کشور جهان از جمله ترکیه، آلمان، چین، آمریکا، هلند، فرانسه، انگلیس، پرو، هند، سنگاپور و کره در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
این رقابت ها که تا 18 فروردین ماه ادامه خواهد داشت امسال در 26 لیگ برگزار می شود و بخش های دانشجویی با 10 لیگ و 132 تیم، لیگ دانش آموزی با 193 تیم، بخش شبیه سازی با 5 لیگ و 60 تیم و بخش کاربردی با 4 لیگ و 93 تیم در آن حضور خواهند داشت.

آئین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ روز شنبه 18 فروردین ماه جاری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن برج میلاد با معرفی تیم های برتر برگزار می شود.
برترین تیم ها علاوه بر دریافت مجوز شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ امسال در مونترال کانادا (26 خرداد تا اول تیر) از مزایایی از جمله عضویت در بنیاد ملی نخبگان و حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار خواهند شد.
 
 
 
منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار