درالبرز
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز گفت که در طرح نظارت بهداشتی در نوروز سال جاری 5 هزارو500 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۵۸۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 07 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ سید محسن ابوترابی افزود: یکی از وظایف مهم دامپزشکی کنترل و نظارت بر تولید و عرضه انواع فرآورده های خام دامی بوده به همین دلیل پروسه نظارت از مزرعه تا سفره مردم به صورت کامل بازرسی و نظارت می شود.


وی با بیان اینکه این نظارت ها در ایام نوروز و سایر مناسبت های سال به دلیل بیشتر شدن تقاضای مصرف افزایش می یابد، اظهار داشت: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و برنامه ریزی صورت گرفته، 30 تیم ثابت وسیار در سطح استان البرز به صورت شبانه روزی از محل های عرضه فرآورده های خام دامی و واحدهای تحت پوشش دامپزشکی بازرسی به عمل آوردند.


ابوترابی گفت: دراین مدت 4195 مورد بازدید از مراکز عرضه شامل قصابی، مرغ فروشی ها، رستوران ها و ... توسط بازرسان انجام شد که در این بازدیدها 5500 کیلوگرم انواع فرآورده های خام فاسد و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.


وی افزود: همچنین صاحبان63 واحد صنفی به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی به مراجع قانونی معرفی شدند که 8 واحد متخلف پلمب شد.


ابوترابی، میزان ساعت کاری انجام شده توسط بازرسان دامپزشکی استان البرز درطرح نوروزی که از 20 اسفند 96 تا 15 فروردین ماه 97 اجرا شد را 3874 نفر ساعت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار