با اجرای خط توزیع آب 900 میلیمتری کلاک
اجرای خط توزیع اصلی 900 میلیمترکلاک به فردیس جهت استفاده از آب تصفیه شده سطحی در دستور کار آبفا قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 08 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ مدیر امور آبفای شهرستان فردیس با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل بحران آب، گفت: اجرای خط توزیع اصلی 900 میلیمترکلاک به فردیس جهت استفاده از آب تصفیه شده سطحی در دستور کار آبفا قرار گرفت.


علی مجدی نسب٬ افزود: وضعیت آب در فردیس همانند دیگر مناطق کشور با توجه به کاهش بارش ها و افت سطح آب های زیر زمینی در شرایط بحرانی است.


وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت حفر و تجهیز 4 حلقه چاه آب شرب، پیگیری جداسازی آب شرب از آب خام مورد نیاز فضای سبز و بوستان های شهر و پیگیری تسریع در تملک زمین مورد نیاز جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب به عنوان پیش شرط اعطای وام 10 میلیون یورویی بانک توسعه و تعاون اسلامی با توجه به نقش بسیار مهم استفاده از پساب تصفیه خانه مذکور در تامین آب مورد نیاز کاربری های فضاهای سبز و نیروگاه، قرار دارد.


وی اظهار داشت: شهرستان فردیس دارای 69 حلقه چاه است که 6 حلقه آن به دلیل کاهش سطح ایستایی آب های زیر زمینی خشک و خارج از مدار شده و 63 حلقه دیگر آن با میانگین 1300 لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری است.


مجدی نسب گفت: آب تولیدی در شهرستان از طریق منابع زیر زمینی بوده و فردیس از آب سطحی تصفیه شده فعلا سهمی ندارد.


وی افزود: حدود شش و نیم کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه و 800 مورد اصلاح انشعاب فرسوده با اعتباری حدود 11 میلیارد ریال سال گذشته صورت گرفته است.


مدیر امور آبفای شهرستان فردیس گفت: برای سال 97 نیز پیش بینی 17 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه در بودجه سنواتی لحاظ شده که رشد 300درصدی دارد.


مجدی نسب افزود: سال گذشته 840 مورد انشعاب غیر مجاز شناسایی که 290‌ فقره آن به مجاز تبدیل شد.


وی از شهروندان فردیس خواست با توجه به محدودیت شدید منابع آبی موجود و کاهش قابل توجه آب در مصرف آب صرفه جویی کنند.


شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت درجنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار