با سبک معماری ایرانی - اسلامی در کشور
توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی‌های زیست محیطی، توجه به نظافت مدرسه و دیگر موضوعات نیز از جمله موارد پس از ساخت مدارس سبز است.
کد خبر: ۵۸۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 09 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: ساخت مدارس سبز با سبک معماری ایرانی - اسلامی را باید در کشور توسعه دهیم تا فرهنگ غنی ملت ایران در این بخش ها نیز تقویت شود و این مهم در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.


مهرالله رخشانی مهر افزود: یکی از رویکردها ی این سازمان در ادامه ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران، توجه به احداث مدارس سبز است.


وی با بیان اینکه ظاهر فیزیکی و توجه به نقش مصرف انرژی از مقدمات ایجاد مدارس سبز در کشور است، اظهار کرد: توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی‌های زیست محیطی، توجه به نظافت مدرسه و دیگر موضوعات نیز از جمله موارد پس از ساخت مدارس سبز است.


وی تصریح کرد: تمام اصول اولیه برای طراحی یک مدرسه سبز که بتواند مدیریت سبز در آن شکل گیرد، توسط واحدهای فنی و مهندسی نوسازی مدارس کشور در حال پیگیری و انجام است تا فضاهای آموزشی که برای دانش‌آموزان احداث می‌شود با معیارهای مدارس سبز و سبک معماری ایرانی - اسلامی همگونی داشته باشد.


وی اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین رویکردها در احداث، تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی کشور توجه به ساخت مدارس سبز است.


رییس سازمان نوسازی و تجهیزمدارس کشور ادامه داد: انتخاب و جانمایی ساخت مدارس جدید در کشور به ویژه در کلانشهرها بسیار دشوار شده است، اما ضرورت دارد در احداث فضاهای آموزشی به موضوع اکوسیستم و زیست بوم‌ها توجه کنیم.


رخشانی مهر از مصرف انرژی به عنوان یک عامل مهم در ساخت مدارس سبز و جدید یاد کرد و افزود: توجه به انرژی، نور و بهترین استفاده در راستای صرفه جویی‌ها و کاهش معضلات زیست محیطی مَد نظر احداث این مدارس است.


وی بیان داشت : معماران باید با استفاده از روش‌های مدرن و اسلامی، مکانی زیبا را هم در نمای بیرونی و هم در فضای داخلی برای دانش‌آموزان بسازند و نهایت ذوق خود را در این زمینه بکار ببرند.


وی خاطرنشان کرد: در بحث اصلاح الگوی مصرف نیز این سازمان ساخت و توسعه مدارس سبز و مکان‌یابی مدارس مبتنی بر طرح آمایش سرزمین، توجه به اقلیم و شرایط محلی و نیازسنجی‌های دقیق را پیگیری و اجرا خواهد کرد.


وی یادآور شد: سازمان نوسازی مدارس، علاوه برحرکت در چارچوب اصول ترسیم شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب و شعار حمایت از کالای ایرانی که برآمده از رویکرد کلی اقتصادی کشور است، در برنامه ریزی‌های خود قوانین بالادستی همانند سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش و سند زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری را با دقت و جدیت دنبال می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار