ایران ایر بلیت تهران ـ استانبول برای روز قبل از آغاز تعطیلات خرداد ماه را به قیمت ۵ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان عرضه کرده است!
کد خبر: ۵۸۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 09 April 2018

در حالی که بلیت تهران استانبول برای امروز (۲۰ فروردین) به قیمت ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در اقدامی عجیب بلیت تهران استانبول برای روز یکشنبه ۱۳ خرداد امسال که آغاز تعطیلات ۴ روزه است را به قیمت ۵ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان عرضه کرده است.

گفتنی است پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال ۹۴، برخی شرکت های هواپیمایی بلیت های خود را بصورت چارتری به تعدادی از آژانس های مسافرتی یا چارترکننده ها می دهند که این اقدام سبب افزایش قیمت بلیت در ایام پیک سفرها و تعطیلات طولانی مدت شده است؛ البته در عین حال در روزهایی که با کاهش تقاضای سفر روبه رو هستند، قیمت بلیت هواپیما برای مقاصد خارجی تا ۵۰ هزار تومان نیز کاهش می یابد.

اما سوال اینجاست که در ایام پیک سفر، آیا قیمت مجاز است که به هر میزانی افزایش یابد و آیا نباید برای این افزایش قیمت، یک سقف تعیین شود؟

البته ایران ایر جزء معدود ایرلاین هایی است که فروش چارتری بلیت ندارد و هر گونه تغییر قیمت بلیت ناشی از تصمیم  بخش بازرگانی این شرکت است. بنابراین رویکرد این شرکت در قیمت گذاری اینچنین برای کسب درآمد از تعطیلات پیشِ رو در خردادماه جای تعجب دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار