مدیرکل نوسازی مدارس قم:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: از سال 78 تا پایان سال 96، 40 درصد فضاهای آموزشی در استان قم توسط خیران مدرسه ساز احداث شده است.
کد خبر: ۵۸۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 10 April 2018

به گزارش تابناک قم،محسن پورگلیان اظهار کرد: در این مدت 164 واحد آموزشی و پرورشی توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

در حال حاضر در استان قم 635 ساختمان آموزشی وجود دارد.

وی گفت: سال گذشته هشت طرح آموزشی و پرورشی با زیربنای هشت هزار و 742 مترمربع و 52 کلاس درس در مناطق مختلف شهری از جمله پردیسان و روستاهای بخش جعفریه و همچنین روستاهای سراجه، مومن آباد و قمرود از توابع بخش مرکزی احداث شده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته 19 باب مدرسه نیز با 228 کلاس درس و 28 هزار مترمربع زیربنا استانداردسازی گرمایشی و سرمایشی شد.

به گفته پورگلیان، در حال حاضر 17 طرح آموزشی نیمه تمام خیرساز و دولتی در استان قم در حال احداث است.

وی با بیان این که 50 درصد فضاهای آموزشی مدارس استان قم نوساز و مقاوم است، گفت: 25 درصد فضای آموزشی استان حداقل استحکام را دارد، ولی مناسب با استاندارد روز نیست و باید مقاوم سازی و 25 درصد دیگر آن باید تخریب و سپس بازسازی شود.

وی افزود: مقاوم سازی 25 فضای آموزشی با 137 کلاس درس و 35 هزار مترمربع زیربنا در حال اجراست و در صورت تخصیص اعتبار، عملیات عمرانی بر روی تمام واحدهایی که نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی است، اجرایی می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس قم بیان کرد: استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس قم از دیگر طرح هایی است که طی چهار سال گذشته در 126 باب مدرسه با یک هزار و 225 باب کلاس درس و با اعتبار 160 میلیارد ریال انجام شده است.

در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی به تحصیل مشغول هستند که سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز در استان قم براساس آخرین آمار موجود، حدود 53.4 مترمربع گزارش شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار