مدیر راهبردی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به انجام بیش از 60 سخنرانی توسط دانشجویان بسیجی در نماز جمعه‌های استان یزد، گفت: سخنرانی‌های دانشجویان انقلابی در نماز جمعه‌های استان، در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۵۹۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 14 April 2018

اکبر عابدی با تأکید بر اینکه روشنگری و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی از اصلی‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در نشست‌ها و جلسات سخنرانی که با دانشجویان داشتند، بر لزوم ارائه تحلیل توسط دانشجویان و نقش‌آفرینی این قشر تأثیرگذار در عرصه‌های بصیرتی تأکید داشتند.

مدیر راهبردی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده دانشجویان از تریبون نماز جمعه برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات دانشجویی، اذعان کرد: سخنرانی دانشجویان انقلابی در تریبون‌های نماز جمعه در حقیقت فرصتی مناسب برای احیای نقش بر زمین‌مانده دانشجویان در راستای هدایت‌گری جامعه است.

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بابیان اینکه درواقع رهبر انقلاب با تأکید خود در اجرایی شدن این طرح در نمازهای جمعه‌های کشور تلاش داشتند تا بستر مناسبی فراهم شود، تا جوانانی که دغدغه تحقق آرمان‌های انقلاب رادارند، صدای مردم و مطالبات به‌حق آن‌ها  را به گوش مسئولان برسانند؛ اظهار داشت: حضور مسئولین در میعادگاه نماز جمعه و بهره‌گیری از این آیین عبادی سیاسی جهت ارتباط مؤثر و بیشتر با مردم باید افزایش پیدا کند.

وی در این راستا تبیین کرد: میعادگاه نماز جمعه می‌تواند فرصتی باشد تا مسئولین رودررو با مردم به گفتگو بنشینند، به مطالبات و دغدغه‌های آن‌ها توجه کنند و تعاملات و همراهی خود با اقشار مختلف مردمی را افزایش دهند.

این فعال دانشجویی با اشاره به پیشگامی دانشجویان بسیجی استان یزد در راستای تحقق این توصیه رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: در همین زمینه و از ابتدای سال 95 با تلاش‌ها و بسترسازی‌های صورت گرفته سخنرانی نخبگان تشکل‌های ارزشی و انقلابی در تریبون‌های نماز جمعه استان آغاز شد، که در سال گذشته بیش از 60 سخنرانی توسط دانشجویان بسیجی در نماز جمعه‌های استان صورت گرفت.

وی با تقدیر از همراهی ائمه جمعه استان و ستاد برگزاری نماز جمعه یزد، تصریح کرد: در طول این مدت، بازخوردهای مناسب و مثبتی از این اقدام دریافت شد و این سخنرانی‌ها موردتوجه ویژه عموم قرار گرفت.

عابدی با تأکید بر اینکه این سخنرانی‌ها در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت، افزود: همچون سال گذشته، این سخنرانی‌ها در مناسبت‌هایی همچون روز استکبارستیزی، روز دانشجو، 9 دی و ایام‌الله دهه فجر پررنگ‌تر و فراگیرتر خواهد بود.

وی یادآور شد: علاوه بر این با نظر مساعد ائمه جمعه استان، دانشجویان در فواصل زمانی معین و در برهه‌های زمانی لازم از تریبون نماز جمعه برای بیان مطالبات و دغدغه‌های خود و روشنگری و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی استفاده خواهند‌ کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار