«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه صبح شنبه ضمن تایید همراهی پاریس با واشنگتن و لندن در حمله نظامی به دمشق گفت: دستور حمله نظامی فرانسه به همراه آمریکا و انگلیس به سوریه را صادر کردم.
کد خبر: ۵۹۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 14 April 2018

به گزارش تابناک : مکرون در ادامه با ادعای این که این حملات توان نظامی سوریه را هدف قرار داده است، افزود: استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه برای ما قابل قبول نیست.
صفحه ریاست جمهوری فرانسه در شبکه اجتماعی توئیتر نیز تصاویری از مشارکت جنگنده های رافائل این کشور در حمله به سوریه را منتشر کرد.
المیادین همچنین گزارش داد: صداهای انفجار در شهر دمشق به گوش رسیده است و بخشی از جریان برق این شهر قطع شده است.
در همین حال، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز درخصوص حمله نظامی بامداد شنبه به سوریه که با هماهنگی آمریکا و فرانسه صورت گرفت، بیانیه ای صادر کرد.
وی گفت، به نیروهای انگلیسی مجوز حملات دقیق به اهداف شیمیایی در سوریه را داده است.
در همین حال، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن رد ادعای هدف قرار گرفتن فرودگاه دمشق از سوی آمریکا، افزود: پدافند هوایی ارتش سوریه 13 موشک نیروهای متجاوز را در منطقه «الکسوه» دمشق رهگیری و منهدم کرده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب (به وقت محلی) با حضور در میان اصحاب رسانه اعلام کرد که دستور حمله به اهدافی در سوریه را صادر کرده است.
وی با اشاره به تاریخچه استفاده از تسلیحات شیمیایی و منع آن‌ها پس از جنگ جهانی اول، مدعی شد: هدف از اقدام امشب، ایجاد بازدارندگی قوی علیه تولید، توزیع و استفاده از این تسلیحات است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، تهدید به اقدام نظامی مشترک علیه سوریه کردند.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دوما سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار