نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ های محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوال دو نماینده را قانع کننده دانستند.
کد خبر: ۵۹۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 15 April 2018

به گزارش تابناک : محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به دو سوال حمیده زرآبادی نماینده قزوین و فاطمه حسینی نماینده تهران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس در ابتدای بررسی این دو سوال گفت: حمیده زرآبادی نماینده قزوین از هیات رییسه خواست که این دو سوال را در قالب یک سوال از وزیر ارتباطات بپرسد و برای آن تنها یک رای گیری در مجلس انجام شود.
حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در طرح سوال نخست اظهارداشت: سرانجام پروژه ارتقا و توسعه انتقال برنامه پنج ساله پنجم ارتباطات که در سال 90 و 91 قرارداد آن بسته چه شده است؟
وی افزود: پروژه ارتقا و توسعه پنج ساله پنجم که قرادادش با شرکت داخلی سدید ارتباطات و با پشتیبانی مالی آستان قدس رضوی و با تجهیزات کمپانی فرانسوی-ایتالیایی آلکاتل در سال 90 منعقد شده بود، بعد از گذشت پنج سال هیچ پیشرفت و دستاوردی جز از بین رفتن بیت المال را نداشته و سرانجام این پروژه مشخص نشده است.
وی ادامه داد: بر اساس قراردادهایی طی سال های 91 تا 94 منعقد شد، بیش از هزار و 200 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده،‌ این خریدها 10 برابر ظرفیت مورد نیاز بوده است و همه قراردادها به جز قرارداد چین به صورت تشریفات با شرکت زعیم بوده که مخصوص شرکت زیرساخت است و همه تجهیزات را بالاتر از قیمت بازار در اختیار گرفته است.
نماینده مردم قزوین در مجلس از وزیر ارتباطات خواست در این زمینه اطلاع رسانی کند.
زرآبادی در طرح سوال دیگری از وزیر ارتباطات که به نیابت از فاطمه حسینی نماینده تهران سوال کرد گفت: دلیل جایگزین شدن قرارداد نگهداری 6 ماه زودتر از موعد و حجمی شدن قراردادها چیست؟
وی افزود: با توجه به این که قراردادهای نگهداری جهت امور نگهداری، رفع خرابی و تست سیستم ها در زیرساخت ها هستند عملا با تغییرات ایجاد شده در قراردادها علاوه بر بیکاری نیروهای متخصص، شرکت زیرساخت میلیاردها تومان در سال هزینه می کند و عملا هیچ بهره وری وجود ندارد.
وی ادامه داد: زمانی باید قرارداد حجمی بسته شود که ما اطلاعات کافی درزمینه موضوع داشته باشیم در حالی که اطلاعات کافی وجود ندارد و در این قراردادها نیروهای متخصص در نظر گرفته نشده است.
وی اضافه کرد: در شرکت زیرساخت، تخصص پرسنل در نظر گرفته نمی شود و نیروهای متخصص استان ها، تعدیل نیرو شده اند، این مسائل در زمانی بوده که وزیر ارتباطات عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت بوده و بسیاری از موارد در زمان مدیریت وی صورت گرفته است.
حمیده زرآبادی و فاطمه حسینی در نهایت از پاسخ های وزیر ارتباطات قانع نشدند و آن را به رای مجلس گذاشتند نهایتا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 98 رای موافق، 87 رای مخالف،هفت رای ممتنع از 205 نماینده حاضر با سوال از وزیر ارتباطات مخالفت کردند و از پاسخ های وزیر قانع شدند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار