کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه که گفته بود ترامپ را متقاعد به نگهداشتن نیروهای آمریکایی در سوریه کرده است اعلام کرد که دونالد ترامپ همچنان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.
کد خبر: ۵۹۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 16 April 2018

به گزارش تابناک : کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه که گفته بود ترامپ را متقاعد به نگهداشتن نیروهای آمریکایی در سوریه کرده است اعلام کرد که ترامپ همچنان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.

«امانوئل مکرون» در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرده بود: 10 روز پیش ترامپ خواهان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بود اکنون او را مجاب به ماندن در سوریه کردیم.

«سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اظهارات مکرون گفته است: مأموریت ما هیچ تغییری نکرده و رئیس جمهور همچنان خواستار خروج هرچه سریعتر نیروهای آمریکا از سوریه است.

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی از عزم آمریکا برای ماندن در سوریه و ادامه تقابل با ایران و روسیه به دلیل حمایت از دمشق خبر داد.

هیلی در مصاحبه با فاکس‌نیوز و در پاسخ به سوالی در خصوص زمان خروج سربازان آمریکایی از سوریه گفته بود: هدف ما هم این است که سربازان آمریکایی، روزی به خانه برگردند اما ما نمی‌خواهیم پیش از آنکه مأموریت‌مان محقق شده، آنجا (سوریه) را ترک کنیم.

دونالد ترامپ اوایل ماه آوریل طی یک سخنرانی‌ در اوهایو گفت: ما داریم داعش را به درک واصل می‌کنیم، ما خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم، بگذارید بقیه به حساب آنجا برسند.

ترامپ در این سخنرانی گفته بود: خیلی زود از آنجا خارج می‌شویم، ما صددرصد آنچه خلافت خوانده می‌شود، اراضی آن‌ها را خیلی سریع پس خواهیم گرفت و خیلی زود خارج می‌شویم و به خانه، به جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم.

 

 

 

منبع : میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار