معاون امور مجلس سازمان محیط زیست:
معاون امور مجلس سازمان محیط زیست گفت:قزوین از استانهای خوب کشور است و به دلیل بروز پدیده ریزگرد در بیابانهای آبیک و بویین زهرا در صورت ارائه برنامه مناسب می تواند از اعتبارات ما برای اجرای طرحهای مقابله با ریزگرد استفاده کند.
کد خبر: ۵۹۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 17 April 2018

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،شافعی در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار کرد: محیط زیست مجموعه ای از عوامل تاثیرگذار در زندگی بشر است و به عنوان یک موضوع فراملی باید برای حفظ آن همه تلاش کنند.

وی افزود: اگر در زنجیره طبیعت حلقه ای از گونه های گیاهی و جانوری یا منابع طبیعی آسیب ببیند همه تحت تاثیر قرار می گیرند اما اگر کمترین دخل و تصرف در این حوزه صورت گیرد هزینه های کمتری به جامعه تحمیل می شود.

شافعی تصریح کرد: همه وظیفه داریم بین طبیعت، گیاهان، جانوران، دریاها و جنگلها و همه آفریده های خداوند یک تعامل مناسب ایجاد کنیم و اگر مصرف ما درست بود و از اسراف و هدر دادن منابع جلوگیری کردیم زندگی بهتری خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست یادآورشد:بااجرای طرح جامع آب و خاک باید طرح مدیریت هوا نیز داشته باشیم تا با این کار از آلودگی منابع خود جلوگیری کنیم و دچار بحران نشویم.

۲۰۰ میلیون دلار برای طرح های آبخیزداری

شافعی بیان کرد: امسال ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با آلودگی هوای خوزستان و ۲۰۰  میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از سوی مجلس مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بخش پسماند مصوب شده که از محل یک درصد فروش واحدهای صنعتی آلاینده تامین می شود.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: پساب‌ها در صورت فرآوری و بازیافت می‌تواند در چرخه قرار گرفته و استفاده شود.

به گفته شافعی لایحه محیط ‌بانان به کمیسیون حقوقی مجلس ارسال شده اما هنوز بررسی و تصویب نشده که امیدواریم در اولین فرصت در خانه ملت بررسی شود.

وی اضافه کرد:همچنین طرح بیمه تکمیلی محیط بانان درقالب جبران خسارات در هیئت وزیران مطرح شده که در آئین‌نامه ارائه شده به مجلس از دولت اجازه ویژه خواسته‌ایم تا برای بیمه تکمیلی محیط‌ ‌بانان از اعتبارات جاری استفاده کنیم.

۷ هزار پست خالی در سازمان محیط زیست

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی سازمان محیط زیست بااشاره به کمبود نیرو دراین سازمان گفت: حدود ۱۵ هزار پست در سازمان محیط زیست وجود دارد که در حال حاضر ۷ هزار پست آن بلاتصدی است.

شافعی یادآورشد: برای پست های خالی پیگیر دریافت مجوز استخدامی هستیم که در صورت موافقت ۲۰۰ کارشناس و ۳۰۰ محیط بان با برگزاری آزمون امسال جذب سازمان خواهند شد.

وی افزود: دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط زیست و محیط بانی تبدیل خواهد شد تا بتوانیم نیروهای متخصص خود را تربیت کنیم.

اعتبارات استانی بر اساس برنامه توزیع می شود

وی اضافه کرد:از سال گذشته از استانها خواسته ایم برنامه محور حرکت کنند و از این پس اعتبارات بر اساس نوع برنامه ها و عملکرد ادارات داده می شود.

شافعی گفت:مدیران استانی باید برنامه داشته باشندوقبل ازاینکه با مشکل زیست محیطی مواجه شوند با آنها مقابله کنند.

وی اضافه کرد: هر استانی که برای مشکلات حوزه های آب، تالاب، گردوغبار، خاک و پساب برنامه مدون داشته باشد اعتبار لازم را برای اجرای آنها تامین می کنیم.

قزوین در حوزه مبارزه با ریزگرد برنامه ارائه کند

شافعی در ادامه اظهار کرد: قزوین از استانهای خوب کشور است و به دلیل بروز پدیده ریزگرد در بیابانهای آبیک و بویین زهرا در صورت ارائه برنامه مناسب می تواند از اعتبارات ما برای اجرای طرحهای مقابله با ریزگرد استفاده کند.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۳۲ ماهه سیاوش شمسی پور مدیرکل سابق، حسن پسندیده به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار