معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صادرات ۲ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از بنادر استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 17 April 2018

به گزارش تابناک : محمد عباسی در مورد گزارش صادرات غیرنفتی از استان هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته ۲ میلیون دلار برای صادرات غیر نفتی استان تعیین شد که توانستیم آن را در پایان سال محقق کنیم.

عباسی ضمن اشاره به صادرات غیر نفتی افزود: پیش بینی اهداف صادراتی در بخش های مختلف استان که شامل بخش صنایع و معادن، کشاورزی، شیلات، گردشگری و صنایع دستی و شهرک صنعتی بود که در سال گذشته محقق شد.

وی پیش بینی بخش صنایع و معادن را یک هزار و ۴۷۰ میلیو دلار، کشاورزی ۳۲۰ میلیون دلار، شیلات ۱۸۰ میلیون دلار، گردشگری و صنایع دستی ۲۰ میلیون دلار و شهرک صنعتی ۱۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: برای سال جاری ۲۵ درصد به برنامه های پیش بینی سال گذشته افزوده خواهد شد.

عباسی مهمترین اقدامات بخش تجارت را پرداخت یارانه نمایشگاهی به مشارکت کنندگان در نمایشگاههای خارج از کشور، افزایش صادرات مواد غذایی به کشور قطر، اعزام هیئت استانی به کشور ایتالیا، پذیرش هیئت تجاری از کشور عمان در شهرستان جاسک، برگزاری همایش تجارت و سرمایه گذاری ایران و عمان در شهرستان جاسک عنوان کرد.

وی دیگر موارد را مذاکرات بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و مواد غذایی با هیئت عمانی در حاشیه پذیرش هیئت از عمان، موافقت اولیه جهت برگزاری نمایشگاه در شهر خصب صلاله عمان و همچنین شهر پونای هندوستان، اعزام هیئت تجاری – بازاریابی به کشور قطر، اختصاص غرفه نمایشگاهی در بازارچه مرزی بندر الرویس قطر به تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان، اعزام تجار به بازارچه مرزی الرویس قطر و افتتاح بازارچه الرویس و ثبت جهانی نارنگی سیاهو و خرمای پیارم اعلام کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت در ادامه به وضعیت فرش دستباف استان اشاره کرد و اظهار داشت: هزار و ۴۴۸ نفر در استان بافنده فعال داریم.

وی تعداد تعاونی های فعال فرش دستباف استان را ۲۳ تعاونی اعلام کرد و افزود: دو هزار و ۹۲۶ فقره مجوز مشاغل خانگی نیز صادر شده است.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار