رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: حیثیت اروپایی‌ها به امضای توافق هسته‌ای گره خورده است از این حیث نباید با طناب آمریکا داخل چاه بروند.
کد خبر: ۵۹۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 18 April 2018

به گزارش تابناک : علاءالدین بروجردی در خصوص عدم توافق وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف راضی کردن آمریکایی‌ها به ماندن در برجام، گفت: آمریکایی با خروج از برجام انزوای بیشتری را برای خود رقم می‌زنند، حال آنکه اتفاقی برای سایر طرف‌های مذاکره با خروج آمریکا از برجام نخواهد افتاد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهای اروپایی امضا کننده توافق، امضا را با حیثیت خود گره خورده، می‌دانند کما اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز به طور شفاف موضع خود را اعلام کرده است.

بروجردی افزود: ایران بعد از بازگشت تحریم‌ها یا اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی به مفاد توافق‌نامه پایبند نخواهد بود زیرا با بازگشت تحریم‌ها دلیلی بر پایبندی به تعهدات وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اتحادیه اروپا نیز به خوبی به عکس‌العمل ایران بعد از بازگشت تحریم‌ها یا خروج آمریکا از برجام واقف است بنابراین در تلاشند زحماتی که موجب انعقاد توافق میان ایران و 5+1 شده به راحتی از بین نرود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف راضی کردن آمریکایی‌ها به ماندن در برجام، در بروکسل گرد هم آمده بودند، به توافق نرسیدند. مقامات آمریکایی توانسته‌اند نظر موافق فرانسه و آلمان را برای مشروط کردن ادامه حیات برجام به قبول محدودیت‌های موشکی و دسترسی نامحدود به سایت‌های نظامی ایران، جلب کنند.

گفتنی است در میان اروپایی‌ها، ایتالیا با اعمال تحریم‌های جدید به بهانه برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور مخالف بوده و استدلالش هم این بود که شاید این اقدامات تنبیهی، نتواند ترامپ را به ماندن در برجام متقاعد کند.

 

 

 

منبع : خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار