مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مراکز و خدمات درمانی ملکی این سازمان در کشور در پنج سال گذشته توسعه خوبی داشته و ما شاهد گسترش این مراکز در استان های مختلف کشور هستیم.
کد خبر: ۵۹۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 18 April 2018

به گزارش تابناک : سیدتقی نوربخش در جلسه با روسای کانون های استانی شورای اسلامی کار و معاونان بیمه، درمان، امور استان ها و فرهنگی و اجتماعی این سازمان افزود: در 5 سال گذشته در برخی استان ها معادل تاریخ این سازمان، مرکز درمانی احداث شده است و اکنون مردم به ویژه بیمه شدگان می توانند از این خدمات بهره بیشتری ببرند.
وی ارتقای هتلینگ، افتتاح بیمارستان های تامین اجتماعی در شهرهای آبادان، بیرجند، ایلام و زابل، حذف دفترچه در مراکز ملکی، تجهیز ناوگان آمبولانس و دستگاه های تصویربرداری، خدمات الکترونیکی و ورود مفاهیم تامین اجتماعی به کتب درسی را از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر برشمرد.
نوربخش در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه در سال گذشته 52 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت شد، اظهار داشت، این در حالیست که در مجموع ٧٤ هزار میلیارد تومان در سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی هزینه شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با بیان اینکه جلسات با شرکای اجتماعی همواره موجب خیر و برکت برای سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: انتقال خواسته ها و مطالبات آنها به ارائه خدمات به شیوه بهینه به ما کمک می کند.

** با تضعیف کسب و کار، درآمد تامین اجتماعی کاهش و هزینه اش افزایش می یابد
نوربخش با اشاره به این مطلب که مشکلات اجتماعی و اقتصادی بر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی تاثیرگذار است، گفت: با تضعیف کسب و کار، درآمد سازمان های بیمه ای کاهش و هزینه های آنها افزایش می یابد.
وی گفت: عمده ترین راه تامین منابع سازمان تامین اجتماعی وصول حق بیمه است و این سازمان متکی بر همدلی و پشتیبانی شرکای اجتماعی خود شامل کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این سازمان ماهانه پنج هزار و 200 میلیارد تومان درآمد حق بیمه داشته است.
محمدحسن زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بیمه ای به صورت غیرحضوری گفت: بیمه شدگان و بازنشستگان می توانند با شماره گیری کد دستوری #١٤٢* از انواع خدمات این سازمان برخوردار شوند.
زدا افزود: بخشنامه های صادر شده از سوی معاونت بیمه ای حتماً به تایید واحد حقوقی این سازمان می رسد و بعد صادر می شود.
رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دچار مسائلی است افزود، کارگران نیز مطالبات و انتقاداتی دارند.
اولیا علی بیگی تصریح کرد:اگر انتقادی هم داریم منصفانه باید باشد.
در پایان جلسه روسای کانون های عالی شورای اسلامی کار در استان ها به بیان خواسته های خود پرداختند.
تامین اجتماعی با 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد تحت پوشش ارائه می دهد.
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار