عضو سابق شورای شهر تهران گفت: نمایندگان شورای پنجم به‌جای سخن‌پراکنی و حملات احساسی و انتخاباتی وسیاسی به‌فکر پاسخ‌دهی به افکار عمومی درباره قریب به یک سال بازی سیاسی خود و از دست دادن فرصت‌های خدماتی برای شهروندان تهران باشند.
کد خبر: ۵۹۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 18 April 2018

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه حسابرسی‌های دوران پیشین شورای شهر و شهرداری سابق بسیار شفاف بوده اظهار کرد: متأسفانه آنچه امروز از سوی اعضای شورای شهر و شهرداری عنوان می‌شود متضاد با عملکردی است که از دوران دوازده‌ساله مدیریت شهری قالیباف و شورای سوم و چهارم باقی مانده است. یکی از مهمترین برنامه‌های مورد نظر اعضای شورای سوم و چهارم توجه به حسابرسی‌ها, ارائه گزارش مالی و ارائه گزارش حسابرس در سطح شورا برای همه رسانه‌ها بود. مهمترین موضوع مورد نظر نمایندگان شورای پیشین ورود جدی به مسائل مالی شهری بود به‌نحوی که حتی برخی اوقات تقاضای ارسال برخی از اطلاعات را به مراجع قانونی و تذکر و تصحیح امور را داشتند.

وی در این باره افزود: نه‌تنها بازرسی‌های شهری توسط اعضای شورا انجام می‌شد بلکه خود شهرداری نیز حسابرس و بازرس مستقل داشت. حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌ها هم برای اولین بار توسط نمایندگان شورای سوم و چهارم شهر تهران پایه‌گذاری شد و فعالیتهای حسابرسی هرساله برای تمام برنامه و بودجه‌های سالیانه شهرداری انجام می‌گیرد, برای هر موضوع انواع و اقسام کمیسیون‌ها تدارک دیده شده بود که همگی در صحن شورا مورد بحث و بررسی قرار داده می‌شد. بنده به همکاران شورای شهر پنجم توصیه می‌کنم به‌جای تهمت‌پراکنی و اصرار بر مواضع نادرستی که تنها بوی سیاسی‌کاری می‌دهد به اسناد شهرداری رجوع کنند تا از نزدیک متوجه حجم عظیمی از کار حسابرسی و ارائه گزارشات مالی صورت‌گرفته در دوره‌های سابق کاری شورای شهر و شهرداری تهران شوند تا دچار بازی سیاسی و گیرافتادن در این وادی بدون برخورداری از اطلاعات صحیح نشوند.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه اظهار نظرها ناشی از کم‌تجربگی و عدم اطلاعات کافی است اظهار داشت: علاوه بر فعالیتهای سازمان بازرسی، شهرداری نیز از سازمان بازرسی ویژه‌ای درون خود برخوردار بود تا با هر گونه خلاف ممکن برخورد کند, نمی‌توان با صراحت و با یقین گفت که در هیچ سازمان و نهادی خلافی صورت نمی‌گیرد بلکه این حجم از اتهامات و انگشت نشانه رفتن به‌سوی مدیریت شهری به هیچ وجه صحیح نیست چرا که اهداف سیاسی و غرض‌ورزی‌هایی پشت آن مانع از شفافیت و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم شده است. متأسفانه اظهار نظرهای نمایندگان شورای پنجم و برخی از مدیران شهرداری ناشی از عدم اطلاع و تجربه افراد است چرا که اگر نمایندگان شورای شهر مطلع بودند و یا افراد باتجربه‌ای بودند به‌جای فرافکنی و نشر هر گونه تهمت و افترا به مطالعه اسناد می‌پرداختند.

شاکری با طرح چند سؤال ادامه داد: به‌نظر می‌رسد بهترین کار در حال حاضر و مهمترین انتظاری که از نمایندگان شورای پنجم می‌رود آن است که به‌جای سخن‌پراکنی و حملات احساسی و انتخاباتی و سیاسی به‌فکر پاسخ‌دهی به افکار عمومی درباره قریب به یک سال بازی سیاسی خود و از دست دادن فرصت‌های خدماتی برای شهروندان تهرانی باشند. آیا یک سال بی‌توجهی به گذشت عمر شهر و عدم ارائه خدمات به شهروندان توجیهی دارد؟ آیا مردم نمایندگان شورای شهر را برای فعالیت سیاسی راهی شورای شهر کردند یا از آنها انتظار خدمت‌دهی و رسیدگی به پروژه‌های شهری را دارند؟ متأسفانه به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و اعضای شورای شهر و شهرداری درصدد سیاسی کردن فضا هستند تا اذهان عمومی را به خود مشغول و مردم را از توجه به مطالباتشان دور کنند(!) در حالی که شهر موجود زنده‌ای است و نیاز به خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلفی دارد از این رو نمی‌توان به هیچ روشی مردم را از مطالباتشان دور نگاه داشت.

وی با اشاره به اینکه تداوم سیاسی‌کاری تنها برای اعضای شورا و اصلاح‌طلبان نان دارد و دردی از مردم درمان نمی‌کند، گفت: بهتر است نمایندگان شورای شهر و مدیران شهرداری به‌جای فرافکنی قدری در زمینه‌های گوناگون خدمات شهری به مردم توضیح دهند که مثلاً آیا برنامه‌ای برای برف سال آینده دارند که باز هم شهر را قفل نکنند و خسارت‌های زیادی به منابع طبیعی و وقت و زمان مردم وارد نکنند؟ آیا درباره توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر, کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای تهران چاره‌ای اندیشیده‌اند یا تنها به‌دنبال بگم‌بگم‌های غیرواقعی و سیاسی‌کاری هستند؟! بی‌شک تداوم سیاسی‌کاری مشکلات مردم را حل نمی‌کند، شاید برای زندگی سیاسی برخی نان داشته باشد اما تنور زندگی مردم را گرم نمی‌کند. متأسفانه به‌جای اینکه نمایندگان شورای شهر در خدمت مردم و در راستای اهداف و خواسته‌های شهروندان قدم بردارند دقیقاً راهی را طی می‌کنند که شباهتی به موضوع توجه به مسائل مردم ندارد. استعفای شهردار تهران بعد از چندین ماه کار بی‌ثمر, موضوع پذیرش استعفا و بیا و ببرهای صورت‌گرفته همه و همه ناشی از رفتارهای غیرمدیریتی و غیرمسئولانه اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار و عدم پذیرش استعفا بود که خسارت جبران‌ناپذیری به شهر وارد کرد.

شاکری در پایان با طرح پیشنهاد انتخاب آقای هاشمی برای شهرداری و حضور فرد باتجربه‌ای چون مهندس چمران در شورای شهر افزود: آقای دکتر نجفی خود به این موضوع اذعان داشت که قادر به انجام کار شهرداری نیست اما شورای شهر بر ماندن وی اصرار داشتند, مسئله‌ای که تا پیش از این غریب و نادر بود! به هر حال بنده به اعضای شورای شهر تهران توصیه می‌کنم به‌جای لج‌بازی و مقاومت‌های سیاسی با شهردار شدن آقای محسن هاشمی موافقت کنند تا با ورود چمران به شورای شهر کنار فردی باتجربه قرار بگیرند که سکان کشتی در تلاطم مانده شورای شهر را در دست بگیرد و با توجه به بار تجربه و دانش خود بتواند سطح تجربه و دانش اعضای شورای شهر را افزایش دهد. بی‌شک حضور فردی باتجربه در شورای شهر منجر به اداره شهر و خروج از فشارهایی می‌شود که تا کنون بر شهر تهران تحمیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار