نماینده بهبهان از وزیر نیرو خواستار شد:
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن سطح آب و حکم دادگاه برای پلمب بیش از 500 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان گفت: از وزیر نیرو می‌خواهیم فکری به حال صدور مجوز چاه‌های کشاورزی بهبهان کند .
کد خبر: ۵۹۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸ 19 April 2018

حبیب الله کشت زر صبح امروز (30فروردین‌ماه) در آیین بهره‌برداری از نیروگاه مارون و آبگیری آزمایشی سد تنظیمی ضمن خیرمقدم به وزیر نیرو و هیات همراه، اظهار کرد: بهبهان شهری است که بیشترین آب را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر خوزستان یک سوم آب‌های جاری کشور را دارد که بیشترین سهم از این منابع آبی متعلق به بهبهان است .

وی خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: تمام کشاورزان بهبهان از وضعیت تخصیص آب ناراحت و نگران هستند. بخش زیادی از جمعیت این شهرستان از طریق کشاورزی معیشت زندگی خود را تامین می‌کنند. سطح آب در بهبهان بسیار بالا است، تا جایی که آب را به سختی در منازل بهبهان - از جمله منزل همسایه‌ام- مهار و کنترل کردیم و مجبور به انجام چندلایه عایق‌کاری زیرزمین شدیم .

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه چندین جلسه با آقای میدانی معاون وزیر نیرو داشتیم که قول دادند گروهی از کارشناسان را برای بررسی و کارشناسی این موضوع به شهرستان بهبهان اعزام کنند و در صورتی که سطح آب در بهبهان بالا باشد برای حفر چاه‌های کشاورزی به مردم این شهرستان مجوز بدهند .

کشت‌زر خطاب به وزیر نیرو بیان کرد : بیش از 500 تا 600 حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان بهبهان وجود دارد که دادگاه حکم پلمب این چاه‌ها را داده است که از شما می‌خواهیم دستور ویژه دهید تا این موضوع بررسی شود و اگر کارشناسان این صحبت‌های من را تایید کردند حتما فکری به حال صدور مجوز چاه‌های کشاورزی در شهرستان بهبهان داشته باشید .

وی تصریح کرد: پروژه احداث سد خیرآباد نزدیک 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بودجه ملی دارای ردیف اعتباری است که می‌تواند از یکسو بیش از 40 هزار هکتار زمین کشاورزی را پوشش دهد و از سوی دیگر شوری آب رودخانه زهره را تنظیم کند تا مشکلی برای شهرهای پایین دست نداشته باشیم .

نماینده بهبهان خطاب به وزیر نیرو افزود: انتظار داریم که دستور عملیاتی شدن این پروژه را بدهید. مدیرعامل سازمان آب و برق نیز ضرورت اجرایی شدن پروژه احداث سد خیرآباد را تشخیص داده‌اند. با توجه به شرایط فعلی کشور که نیاز به آب داریم و بخش زیادی از آب‌های ما به سمت دریا می‌ریزد انتظار می‌رود در همین جلسه قول احداث سد خیرآباد را به مردم بدهید.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار