نماینده دزفول در مجلس:
نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: فرسودگی شبکه برق خوزستان بالاتر از استان‌های سردسیر است که این امر نیازمند تأمین اعتبار فوری برای اصلاح شبکه است.
کد خبر: ۵۹۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 19 April 2018

عباس پاپی زاده ظهر امروز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز نخست طرح جامع آبرسانی شهرستان دزفول با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: استان خوزستان از استان‌های استراتژیک در بحث تولید انرژی در کشور است.

وی با اشاره به وضعیت جوی و گرمای شدید خوزستان در ماه‌های زیادی از سال افزود: با این وجود فرسودگی شبکه برق این استان بالاتر از استان‌های سردسیر است که این امر نیازمند تأمین اعتبار فوری در راستای اصلاح شبکه در تمام استان و به ویژه شهرستان دزفول است.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، رشد نرخ مصرف برق را در این شهرستان بین ۷ تا ۸ درصد برشمرد و گفت: دلیل این امر، رشد صنایع در دزفول و مهاجرپذیر بودن این شهرستان است.

پاپی زاده بابیان اینکه زیرساخت‌های آب و فاضلاب دزفول دچار عقب‌ماندگی ۲۰ ساله است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در زمینه آب و فاضلاب در این شهرستان انجام‌شده اما باید تداوم یابند ضمن اینکه تکمیل طرح جامع آبرسانی این شهرستان نیازمند ۴۵۰ میلیارد اعتبار است تا تمام شبکه سراسری انتقال و توزیع آب دزفول توسعه‌یافته و اصلاح شود.

وی با اشاره به عدم برخورداری برخی مناطق دزفول از شبکه فاضلاب همانند کوی زیباشهر، خواستار اهتمام مسئولان در راستای تأمین اعتبار و رفع این مشکل در راستای حفظ سلامت زیست محیطی رودخانه دز شد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت‌های دو بخش کوهستانی سردشت و شهیون دزفول از نظر آب و برق عنوان کرد: فاصله دزفول با سردشت ۴۵ کیلومتراست ولی تنها اعتبار برای احداث زیرساخت‌های آب و برق ۱۸ کیلومتر این مسافت تأمین شده در حالیکه باید تلاش شود تا محرومیت‌های این دو بخش در زمینه آب و برق به وضعیت مطلوب برسد که این امر نیازمند اهتمام وزارت نیرو است.

پاپی زاده با اشاره به گستردگی دزفول از نظر جمعیت و شهرهای اقماری برخوردار از اداره آب و فاضلاب به وزیر نیرو پیشنهاد داد تا طرح ایجاد شرکت آب و فاضلاب مستقل برای شهرستان دزفول در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به درآمدهای این شهرستان و گستردگی آن، اجرای این طرح می‌تواند کمک شایانی به استان نیز باشد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حادثه ریزش چند خانه در بافت تاریخی دزفول اظهار کرد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که علت این حادثه نشت آب بوده چرا که شبکه آب و فاضلاب بافت تاریخی دزفول با بیش از ۲۰۰ هکتار وسعت به صورت سنتی است و فرسودگی آن به تهدیدی برای چند هزار جمعیت ساکن در بافت تبدیل شده که امیدوار هستیم وزارت نیرو در راستای رفع این بحران و در راستای ساماندهی شبکه آب و فاضلاب وارد عمل شود.

 

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار