دانشگاه سگد مجارستان آماده پذیرش دانشجویان دانشگاه یزد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتراست و در این راستا نسبت به اعطای بورس تحصیلی بصورت محدود آمادگی لازم را دارد.
کد خبر: ۵۹۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 20 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، پروفسور شاندر پاپ استاد دپارتمان تاریخ دانشگاه سگد کشور مجارستان در نشستی با حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان بخش تاریخ گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به نحوه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه سگد گفت: این دانشگاه آماده پذیرش دانشجویان دانشگاه یزد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بوده و در این راستا نسبت به اعطای بورس تحصیلی نیز بصورت محدود آمادگی لازم را دارد.

وی با قدردانی از خدمات سفیر ایران در مجارستان، به مناسبات ایران و مجارستان اشاره کرد و افزود: با توجه به روابط خوب ایران و مجارستان از زمان های قدیم، برنامه پیشرفت مشترک علمی، موضوع بحث بین 2 کشور بوده است ، و در حال حاضر نیز تلاش داریم تا مسیر همکاری های علمی بین دو دانشگاه یزد و دانشگاه سگد را هموار سازیم.

دانشگاه سگد مجارستان آماده پذیرش دانشجویان دانشگاه یزد +عکس

وی تصریح کرد: ما آمادگی حضور یک استاد دانشگاه یزد برای تدریس زبان فارسی در دانشگاه سگد و امکان شناساندن انستیتوی تاریخ دانشگاه سگد به استادان و دانشجویان ایران را داریم.

پرفسور شاندر پاپ درخصوص برنامه کمک تحصیلی و بورس کشور مجارستان گفت: بورس تحصیلی سال 2013 ازسوی دولت مجارستان آغاز شد. ماموریت اصلی این برنامه افزایش شمار دانشجویان خارجی در مجارستان و تشویق مؤسسات آموزش عالی مجارستان به جذب دانشجویان خارجی است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند برای دوره های تحصیل در لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین دوره های آمادگی درخواست دهند افزود: به استثنای آموزش بدون هزینه، این برنامه هزینه تحصیلی ماهانه، بیمه درمانی و کمک هزینه مسکن برای دانشجویان بورس تحصیلی را فراهم می کند و این برنامه ازسوی وزارت Tempus تدوین شده و مورد نظارت آن است.

دانشگاه سگد مجارستان آماده پذیرش دانشجویان دانشگاه یزد +عکس

پروفسور دپارتمان تاریخ دانشگاه سگد درباره دوره دکترای رشته تاریخ و هزینه های تحصیلی در آن دانشگاه هم گفت : برنامه دوره دکترا بر اساس چهار برنامه مختلف تاریخ باستان، مطالعات قرون وسطی، تاریخ مدرن، و تطبیقی و تاریخ معاصر قرار دارد.

وی افزود: زمینه های تحقیق شامل مطالعات فرهنگی، خواندن دست نوشته های قدیمی در زبان های مختلف قدیمی، تاریخ فرهنگ عمومی، تاریخ اندیشه ها، تاریخ اندیشه سیاسی و تاریخ نگاری است.

دانشگاه سگد مجارستان آماده پذیرش دانشجویان دانشگاه یزد +عکس

وی با بیان اینکه زبان برنامه آموزشی دانشگاه انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی است گفت: الزامات دوره دکترا مدرک کارشناسی ارشد، مهارت های حرفه ای در انگلیسی یا آلمانی، فرانسوی، ترکی (B2 / Intermediate) با مدرک معتبر یا زبان های دیگر که مورد نیاز برنامه های خاص باشند، طرح ها یا مقالات تحقیقاتی و مصاحبه آنلاین در اینترنت است. شروع ترم ها سپتامبر هر سال و هزینه تحصیل 3500 یورو و هزینه های دیگر و هزینه امتحان ورودی حدود 250 یورو است.

 

//خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار