مدیریت بحران استان اطلاعیه داد
الگوهای بارش برای یکشنبه و دوشنبه، تمرکز بارندگی های رگباری را در خلخال، مشگین شهر و گرمی و بخش اصلاندوز شهرستان پارس آباد نشان می دهد.
کد خبر: ۵۹۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 21 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند با ورود سامانه ناپایدار جوی از امروز شنبه به طور متناوب تا روز دوشنبه و احتمالا سه شنبه ضمن کاهش دما، در بیشتر مناطق استان اردبیل شاهد بارش باران، تگرگ و وزش بادهای تند لحظه ای باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در خصوص شرایط جوی استان طی روزهای آینده تاکید کرد که پیش بینی شده که بارش ها از عصر امروز شنبه در برخی مناطق محدود و از روز یکشنبه در اکثر مناطق آغاز شود.

علی دولتی مهر با بیان اینکه در این مدت بیشتر مناطق استان شاهد بارش باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات احتمالا بارش برف خواهیم بود، ادامه داد: دمای هوا نیز طی دو روز آینده تا هشت درجه کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط دینامیکی لازم برای ایجاد ابرهای جوششی در این فصل بویژه در نواحی کوهستانی استان، امکان تشدید بارندگی های رگباری با احتمال رعدوبرق پراکنده بویژه در روز یکشنبه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال وزش تندباد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در این مدت یادآور شد: نکته ای که قابل اهمیت است تمرکز بارندگی های رگباری توام با رعدوبرق و تگرگ در سطح استان اردبیل در این ایام سال به خصوص طی اردیبهشت ماه و در ساعات بعدازظهر تا شب می باشد.

وی متذکر شد: الگوهای بارش برای روزهای یکشنبه و دوشنبه، تمرکز بارندگی های رگباری را در سه شهر خلخال، مشگین شهر و گرمی و بخش اصلاندوز شهرستان پارس آباد نشان می دهد.

دولتی مهر با تاکید بر احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق عنوان کرد: با توجه به این پیش بینی ها و پیش آگاهی ها، برنامه ریزی و آمادگی های قبلی برای مقابله با خطرات احتمالی توصیه می شود.

اطلاعیه مدیریت بحران استان

به اطلاع میهمانان و هم استانی های عزیز میرساند با توجه به اطلاعیه صادره از اداره کل هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش متناوب باران در تمامی مناطق استان و برف در ارتفاعات تا روز دوشنبه سوم اردیبهشت و برای پیش گیری از هر گونه حوادث احتمالی موارد زیر توصیه می شود:

با توجه به اینکه بارش های بهاری رگباری بوده ودر عرض چند دقیقه موجب جاری شدن سیل میگردد از توقف و استقرار درحاشیه ی رودخانه ها و مسیل ها و کوهپایه ها خوداری شود.

از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و برپایی چادر در مناطق مرتفع بدلیل بارندگی های رگباری موقت توام با رعد وبرق خودداری گردد.

با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خوداری نمایید زیرا به سبب گل آلودبودن، عمق سیلاب ها مشخص نیست

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار