رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی:
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان«حمایت از کالای ایرانی» گفت: استفاده از کالای داخلی تنها یک مساله اقتصادی نیست بلکه مساله فرهنگی با تقویت فرهنگ خودباوری درجامعه است.
کد خبر: ۵۹۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تقویت این فرهنگ و استفاده از تولیدهای داخلی به عزت و استقلال کشورمان کمک شایانی می کنیم چرا که کیفیت کالاهای ایران از 50 درصد کشورهای دیگر جهان بهتر است.

وی اضافه کرد: رسانه ها و متولیان امور فرهنگی نقش مهمی در تقویت باورهای اعتقادی مردم در این خصوص دارند چرا که با موج خرید کالاهای ایرانی، کارگری در کشورمان بیکار نخواهد ماند و وضعیت معیشتی مردم بهبود می یابد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز باید در این حوزه به فرهنگسازی بپردازد و درکتاب های درسی در مقاطع مختلف به تبلیغ استفاده از کالاهای داخلی پرداخته شود.

نواب تاکید کرد: ترویج کالاهای غربی در جامعه باعث انتقال فرهنگ بیگانگان در کشور می شود این در حالی است که ایران دارای فرهنگ غنی و صنایع مختلف بومی و سنتی است که دراین رابطه باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

وی به نقش مسئولان در کنترل کیفیت کالاها اشاره کرد گفت: هر بخش از حکومت شامل قوه مقننه، قضاییه و مجریه یک وظیفه حمایتی از کالای ایرانی را دارند، در همین راستا مراکز نظارتی، تحقیقاتی و پژوهشی باید مشوق ها را افزایش دهند وبر عملکرد تولیدکنندگان و صنعتگران نظارت کنند.

وی افزود: طی 40 سال گذشته با سرطان قانون مواجه شده ایم و آنها فعالیت تولیدکنندگان را کند کرده است که باید قوانین تصحیح و موثر شود.

نواب با اشاره به این که باید کسانی که در مقابل تولید سنگ اندازی می کنند محاکمه شوند گفت: افرادی که در ادارات هستند که بر اساس سلیقه های شخصی و یا موارد دست و پا گیر جلوی راه اندازی واحدهای تولیدی را می گیرند این در حالی است که باید به دنبال حل مشکل و موانع موجود باشند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی به نقش حمایتی مردم پرداخت و گفت: ملت ایران طی 40 سال گذشته نشان داده اند که از مدافع انقلاب و تابع ولایت فقیه و رهبری هستند این بار نیز به صحنه خواهند آمد و با خرید کالاهای ایرانی از تولیدکنندگان حمایت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار