مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: صنعت ورزش می‌تواند با توجه به گستردگی و بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۵۹۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 22 April 2018
عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار کرد:بیگمان یکی از حرکت‌های اجتماعی بسیار ارزشمند و هدفمند که در ساختار مدیریتی کشور در سال‌های اخیر شکل گرفته و نهادینه شده است جهت دادن به حرکت مردم و دولت از طریق نامگذاری سال به‌وسیله مقام معظم رهبری است. نامگذاری سال، هم‌چون تعیین مقصد برای یک سفر یک‌ساله است و به مثابه یک سنجه و مقیاس در توزین و اندازه‌گیری عملکرد و برنامه‌های مسوولان به‌کار می‌آید.
 
وی افزود: صنعت ورزش می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی نقش آفرین باشد.
 
علایی مقدم ادامه داد: در وهله نخست ضرورت دارد در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاهها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و  همسو کرد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کلای ایرانی نیاز است حمایت بالایی از رشته های ورزشی صورت گیرد و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان حمایت جدی از رشته های مختلف ورزشی داشته و خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: عرصه ورزش می تواند اشتغال زایی گسترده و مناسبی داشته باشد و در راستای حمایت از کالای ایرانی در سال 97 خرید اقلام ورزشی برای اداره کل و هیات های ورزشی با اولویت کالاهای ایرانی و داخلی خواهد بود.

 این مسئول افزود: نیاز است در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.
 
علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در ادامه به برخی راهکارهای مناسب در جهت تحقق هرچه بهتر شعار سال 97 حمایت از کالای ایرانی در حوزه ورزش پرداخت و توضیح داد: در وهله نخست ضرورت دارد وزارت ورزش و کمیته ملی  المپیک در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و هم‌سو کند.

 به گفته علائی مقدم، چهره‌های ورزشی بیش از پیش به مصرف کالای ایرانی اهتمام ورزند و هم‌میهنان‌مان را نیز ترغیب به مصرف کالای ایرانی کنند. تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران نیز به استفاده از چهره‌های ورزشی داخلی و همکاری با باشگاه‌های ورزشی در این مسیر ترغیب شوند.

 این مسئول اضافه کرد: لزوم ایجاد و تقویت چرخه اقتصادی و تجاری باشگاه‌های ورزشی اهتمام جدی شود. در این چرخه‌ها تولید کنندگان ایرانی فضا و فرصت مناسب برای معرفی و فروش محصولات خود با استفاده از سرمایه اجتماعی باشگاه‌های ورزشی در یک بازار تعاملی را به‌دست می‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار