معاون اقتصادی استاندار:
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: توسعه مجتمع گلخانه ای باید جزو اولویت اصلی بخش کشاورزی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 22 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،منوچهر حبیبی"  در جلسه ستاد گلخانه های استان که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران برگزار شد اظهار کرد: در تعیین اولویت هاو برنامه های استان، طرح توسعه مجتمع گلخانه ای جزو اولویت های انگشت شمار است.


وی افزود: استان قزوین در بخش کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد، بنابراین بایستی  بستر و شرایط مناسب برای توسعه طرح های گلخانه ای در استان فراهم شود.


حبیبی به صادرات محصولات گلخانه ای اشاره کرد و گفت : استان قزوین بستر مناسبی برای صادرات اغلب محصولات کشاورزی وگلخانه ای را دارد بنابراین باید از این پتانسیل بخوبی بهره گرفت.


وی یاد آور شد: اگر ما بدنبال اقتصادی کردن بخش کشاورزی هستیم باید به سمت و سوی تولید محصولات گلخانه ای باشیم.


معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به محدودیت منابع آبی استان گفت : یکی از راههای مناسب برای استفاده بهینه از منابع آبی؛ احداث مجتمع گلخانه ای است که می توان منابع مصرف آب را بهینه و مدیریت کرد.


حبیبی خاطر نشان کرد : مجوزها و استعلاملات اداری برای احداث گلخانه شرایط را برای سرماه گذاران بسیار سخت کرده که باید با برنامه ریزی وارائه راهکارهای لازم شرایط را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرد.


وی با تاکید بر ساماندهی روند مجوز استعلامات برای احداث گلخانه  اظهار داشت : باید دست سرمایه گذارانی که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند بوسید که در این بخش و تولید اینگونه محصولات فعالیت می کنند.


این مقام مسئول بر لزوم اهمیت حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش کشاورزی برای توسعه کشور و استان تاکید کرد.


حبیبی یاد آور شد : سهم شهرستانها ی استان برای توسعه گلخانه باید مشخص شود تا با پیگیری اقدام به اجرای طرح کنند.


معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت : باید مجوز و دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه مجتمع گلخانه ای فصل الخطاب دستگاههای اجرایی باشد.


حبیبی تصریح کرد : شرکت شهرکهای کشاورزی باید سهم هر شهرستان را برای توسعه گلخانه های فراهم و مشخص کند.


این مقام مسئول تاکید کرد : در پرداخت تسهیلات سامانه کارا باید طرح های گلخانه ای در اولویت قرار گیرد.
وی تاکید کرد : طرح مجتمع گلخانه ای نودهک تاکستان باید بصورت ویژه و خاص دیده شود و در روند تکمیل آن تسریع تا وارد چرخه تولید شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار