رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در زمانه و فضای کنونی، کنترل کیفیت معنی و مفهوم خاصی ندارد بلکه باید کیفیت ایجاد و ساخته شود .
کد خبر: ۵۹۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 22 April 2018

«نیره پیروزبخت» در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی استان با بیان این‌که عبارت کنترل کیفیت سال‌هاست رنگ باخته و پس از آن ابتدا مدیریت کیفیت آمد و سپس تضمین کیفیت، اظهار کرد: در مورد کیفیت در همه سطوح کالا و خدمات نباید شک و ابهامی وجود داشته باشد که در ادامه اعمال کنترل ضروری شود.

وی افزود: در صورتی که کنترل کیفیت در تولید کالاها و ارائه خدمات نهادینه شود، حضور پلیسی بیشتر معنی و مفهوم پیدا می کند،که این رویه حالت پسندیده و قابل قبولی نیست. امروزه تاکید بر این است که در ماهیت پدیده باید کیفیت وجود داشته و جزء ذاتش باشد،تا دست اندر کاران استاندارد و کیفیت آن را تضمین کنند نه کنترل .

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی،مسئولیت‌های این سازمان را سنگین ترکرده و برای حمایت از کالاها ی ایرانی، باید به کیفیت این کالاها توجه شود چون افزایش کیفیت نقش مهمی در استفاده ازکالای ایرانی و رونق تولید و بازار دارد .

پیروز بخت در پایان سخنان خود تصریح‌ کرد: سازمان استاندارد یک نهاد و مرجع رسمی و حاکمیتی درکشور بوده که به طور مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری اداره می‌شود و از بعد نظارتی بسیار قوی برخوردار است، ولی متاسفانه گاها دیده می‌شود که کیفیت را هم باید همکاران ما کنترل کنند، که از این موضوع راضی نیستیم .

«محمد حسین ماجدی اردکانی» مدیر کل اداره استاندارد استان یزد نیز در جمع دست‌اندارکاران این واحد تولیدی گفت: تمامی مدیران و کارشناسان استاندارد یزد در جهت رفع موانع تولید، آمادگی کامل دارند ضمن این که در جهت افزایش کیفیت کالاهای تولیدی و خدمات تحویلی به شهر وندان ،ازارائه هرگونه دانش فنی و راهکارهای تجربی و فنی دریغ نخواهند نمود .  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار