رئيس اداره تربيت مربي كودك و نوجوان مركز آموزش‌هاي كاربردي دفتر تبليغات اسلامي:
رئيس اداره تربيت مربي كودك و نوجوان مركز آموزش‌هاي كاربردي دفتر تبليغات اسلامي گفت: اكنون ثبت‌نام‌هاي دومين دوره دين فطري در حال انجام است و برنامه‌ريزي شده این دوره از اوايل سال تحصيلي برگزار شود.
کد خبر: ۵۹۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 23 April 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام حسین حقیقت با اشاره به فعالیت اداره‌ تربیت مربی کودک و نوجوان در مرکز آموزش‌های کاربردی اظهار کرد: این اداره دوره‌هایی برای مبلغان برگزار می‌کند که در شهر قم فعالیت‌هایی برای آقایان و بانوان پیش‌‌بینی شده که از ابتدای سال تحصیلی تا پایان اردیبهشت ماه برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی دیگر در شهرهایی مانند زاهدان، زابل، ایرانشهر، کرمانشاه، تویسرکان و اصفهان برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تربیت مربی کودک و نوجوان مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به دوره دیگر با عنوان تربیت مربی مهد قرآن گفت: این دوره شامل 100 ساعت آموزشی است که برای طلاب و خانواده‌های آنها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 100 نفر در دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در قم و 500 نفر در این دوره در شهرستان‌ها شرکت کردند. افراد شرکت‌کننده در این دوره ملزم به گذراندن آزمون کتبی و عملی هستند.

حقیقت با اشاره به اهداف دوره تربیت مربی قرآن گفت:‌ هدف این است که مبلغانی که با کودکان ارتباط دارند با ادبیات کودک و نوجوان آشنا شوند و زبان کودک در قالب بازی و غیر مستقیم‌گویی را درک کنند بنابراین افراد در این دوره با مباحث روانشناسی کودک و نوجوان آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان نحوه ارتباط با کودکان را در قالب شعر، داستان، بازی، اردو و خلاقیت را می‌آموزند تا مفاهیم دینی به نسل امروز منتقل شود.

رئیس اداره تربیت مربی کودک و نوجوان مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سعی شده آموزه‌ها، عقاید، اخلاق و معارف دینی به قالب خاص تبدیل و از این طریق با کودکان ارتباط برقرار شود.

وی عنوان کرد: دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه طلاب برادر پایه هفت به بالا و خواهران دارای حداقل سطح دو برگزار می‌شود.

حقیقت با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان گفت: طلاب از بدو ورود به دفتر تبلیغات اسلامی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و به صورت تخصصی دوره‌هایی در زمینه وهابیت، بهائیت، فرقه تبشیری، باستان‌گرایی زرتشت، تربیت خانواده و تفسیر قرآن را می‌گذرانند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های تخصصی بر اساس نیازها و ابلاغ‌ها برگزار شده و بر همین اساس سرفصل‌ها و مدل‌های آموزشی طراحی می‌شود.

رئیس اداره تربیت مربی کودک و نوجوان مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اکنون ثبت‌نام‌های دومین دوره دین فطری در حال انجام است و این دوره از اوایل سال تحصیلی برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار