در راستای بحران کم آبی
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری کشور با اشاره به بحران کم آبی در ایران اعلام کرد که 180 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور سال گذشته به سیستم های آبیاری نوین مجهز شد.
کد خبر: ۵۹۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 29 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ عباس زارع روز یکشنبه درحاشیه نشست تخصصی توانمندی های کشور در هوشمند سازی آبیاری که درکرج گفت : پارسال 302 هزار هکتار زمین کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفت که 180 هزار به بهره برداری رسید و122 هزار هکتار باقی مانده در دست تجهیز قرار دارد.


وی بیان داشت: طبق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید سالانه 250 هزار هکتار از اراضی آبی کشور زیر پوشش طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری قرار گیرد.


زارع با اشاره به اولویت دولت برای تامین آب، غذای سالم و حفظ اکوسیستم اظهار کرد: به همین منظور بایستی سیاست وبرنامه ریزی ها به گونه ای باشد که بتوان برمبنای شاخص های بهره وری و با لحاظ کردن حفظ منابع آب و خاک، تولید پایدار محصولات کشاورزی را برای کشور داشته باشیم.


وی اضافه کرد: به همین منظور، بهترین و مناسب ترین روش این است که از دانش و فناوری روز دنیا استفاده کنیم تا به اهداف افزایش بهره وری ، حفظ محیط زیست و منابع آب و خاک برسیم.


مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری اظهار داشت: توسعه روش های نوین آبیاری از سال های گذشته با تاکید مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت در دستور کار قرار گرفته است.


وی در ادامه به هوشمند سازی سامانه های نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: اکنون تلاش ها بر استفاده از روش های نوین آبیاری و بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی و موسسه های تحقیقات فنی و مهندسی معطوف شده است .


زارع با اشاره به اینکه هدف اصلی ازهوشمند سازی آبیاری، تامین نیاز آبی گیاه در زمان، مکان و اندازه مناسب است ، خاطرنشان کرد: در مدیریت هوشمند آبیاری می توان با حداقل مصرف آب حداکثر تولید را با حفظ اکوسیستم و محیط زیست داشته باشیم.


وی ادامه داد: در زمانی که کشور با بحران آب مواجه است، هوشمند سازی آبیاری موجب می شود تا از هدر روی آب جلوگیری شود ضمن آنکه میزان تولید افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار