امروز با ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بورس تهران، شاخص کل کانال ۹۳ هزار واحدی را ترک کرد. ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه سبب شده سهامداران با احتیاط و نگرانی بیشتری به خرید و فروش دست بزنند.
کد خبر: ۶۰۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 06 May 2018

به گزارش تابناک : در روزهای اخیر روند اصلاحی قیمت‌ها در بورس تهران سبب شده سهامداران نسبت به ماه‌های گذشته زیان تجربه کنند. با توجه به ریسک‌های سیاسی و اقتصادی پیش رو تا زمانی که وضعیت آینده برجام مشخص نشود، سرمایه‌گذاران در سردرگمی به سر می‌برند. این موضوع می‌تواند به التهاب بازار دامن بزند.

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۰ واحد افت کرد و به رقم ۹۲ هزار و ۸۴۹ رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۱۱ واحد افت، تا رقم ۱۶ هزار و ۴۱۵ کاهش یافت. شاخص آزاد شناور نیز ۲۷۷ واحد افت کرد و تا رقم ۹۸ هزار و ۶۵۲ پایین آمد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۷۲ و ۵۶۶ واحد افت کردند.

خدمات انفورماتیک، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر یک به ترتیب ۴۹، ۴۵ و ۴۱ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند اما در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی جم به ترتیب ۴۷، ۲۹ و ۲۵ واحد تاثیر افزاینده داشتند و سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت بالا هدایت کنند.

در گروه محصولات شیمیایی شاهد افت اکثر سهم‌ها بودیم البته کاهش قیمت در بیشتر سهم‌ها چشمگیر نبود در این گروه ۲۸ میلیون سهم به ارزش ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما در گروه فلزات اساسی روند ریزشی سهم‌ها کندتر بود و تعداد زیادی توانستند کمتر از ۱.۵ درصد رشد کنند. تعدادی از سهم‌ها نیز همچون آلومینیوم ایران، مس شهید باهنر و نبرد آلومینیوم بیش از ۴ درصد رشد را تجربه کردند.

در عین حال گروه خودرو و ساخت قطعات با افت یکدست همراه شد و تعداد زیادی از سهم‌های این گروه تا نزدیک ۵ درصد افت در قیمت را تجربه کردند. تعداد معاملات این گروه به ۷۴۴۹ نوبت رسید و حجم معاملات آن ۹۰ میلیون سهم را رد کرد. در گروه مواد و محصولات دارویی نیز شاهد کاهش قیمت بسیاری از سهم‌ها بودیم.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۵۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون سهم را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات امروز به رقم ۴۲ هزار و ۴۱۴ نوبت رسید.

اما در فرابورس ایران آیفکس ۶ واحد رشد کرد و رقم ۱۰۴۷ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس به رقم ۱۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۳۶ میلیون سهم بود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار