رئیس سازمان امورعشایری ایران با اشاره به نقش آفرینی عشایر در افزایش تولید ملی گفت: این قشر زحمتکش سالانه 160 هزار تن گوشت قرمز تولید و دراختیار بازارهای داخلی قرار می دهند.
کد خبر: ۶۰۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 08 May 2018

به گزارش تابناک البرز، کرمعلی قندالی روز سه شنبه درحاشیه هفتمین همایش ملی مرتع و مرتعداری ایران درگفت و گو با ایرنا افزود: اکنون 213 هزار خانوار عشایر در کشور وجود دارد که برای چرای دام های آنان یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع اختصاص یافته است.


وی با اشاره به نیازها و مطالبات جامعه عشایری کشور اظهار داشت: خواسته های به حق عشایر سالها است که با مسئولان استانی مطرح می شود تا بتوان بیش از پیش به این قشر خدمات ارائه کرد.


قندالی خاطرنشان کرد: برای خدمات دهی کمی و کیفی طرح ساماندهی عشایر را در دستور کار قراردادیم تا بتوانیم به عشایر در زمان کوچ و اسکان دائمی دریک محل خدمات مناسب ارائه دهیم .


وی افزود: عشایر نیاز به جاده مناسب، آب و انرژی پاک دارند تا بتوانند با تولید بیشتر در توسعه اقتصاد نقش پایدار داشته باشند.


قندالی یادآورشد: تعدادی از عشایر امکان کوچ در مناطق را ندارند لذا با خدمات رسانی و اسکان این گروه باید از ظرفیت تولیدی آنان نیز استفاده مناسب را داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار