کد خبر: ۶۰۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 10 May 2018

وزیر خارجه ژاپن امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اظهار تاسف از خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران اظهار کرد ژاپن همکاری نزدیک خود را با سایر کشورها برای حفظ برجام ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از وزارت خارجه ژاپن، 'تارو کونو' در این بیانیه آورده با اشاره به اینکه توکیو اثرات خروج آمریکا از برجام را از نزدیک بررسی خواهد کرد افزود: امیدواریم کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای به شیوه‌ای سازنده با این موضوع برخورد کنند ژاپن نیز همکاری نزدیک خود را با سایر کشورها برای حفظ برجام ادامه خواهد داد.
ترامپ در سخنرانی شب گذشته خودضمن تکرار ادعاهای خود و تاکید بر دروغ‌های هفته گذشته نتانیاهو علیه برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد آمریکا از برجام خارج می‌شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه رسما اعلام کرد که این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم درباره این تصمیم ترامپ اظهار کرد: من به وزارت خارجه دستور دادم که ظرف چند هفته آینده، با مذاکرات با کشورهای اروپایی و دو کشور بزرگ روسیه و چین، رایزنی ها ، هماهنگی ها و مذاکرات لازم را انجام دهد؛ اگر در پایان این مهلت و زمان کوتاه، ما به این نتیجه رسیدیم که با همکاری پنج کشور می توانیم همه آنچه در برجام خواست ملت ایران بوده به دست آوریم، برخلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش های آنها و حرف های بی نزاکت امشب(سه شنبه) ترامپ، برجام پایدار خواهد ماند و ما می توانیم به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان قدم های خود را برداریم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تاریخ گذشته 40 ساله ما و قبل از آن به خوبی به ما گفته است که آمریکایی ها نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به ملت های منطقه همواره رفتار خصمانه ای داشتند.
رییس جمهوری اظهار داشت: امشب شاهد یک تجربه مهم تاریخی بودیم برهمان سخنی که از 40 سال پیش آن را می گفتیم و تکرارمی کردیم و اینکه ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و آمریکا کشوری است که هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.
روحانی گفت: اگر ببینیم منافع ما تضمین نخواهد شد به زودی من با مردم صحبت خواهم کرد و تصمیمات نظام را در آن شرایط به اطلاع مردم می رسانم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار