پس از حملات شب گذشته در سوریه، پاریس و مسکو با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی خود در خصوص این وقایع خواستار کاهش تنش‌ها در این منطقه شدند.
کد خبر: ۶۰۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 10 May 2018

به گزارش تابناک : ارتش رژیم صهیونیستی نیمه‌شب گذشته به شمال استان قنیطره سوریه حمله کرد که این حملات، علاوه بر واکنش قدرتمند پدافندی ارتش سوریه، با پاسخ سنگین موشکی به ده‌ها مرکز راهبردی این رژیم در جولان مواجه شد. سانا گزارش داده خمپاره‌هایی از مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به سمت شهر «البعث» در شمال استان قنیطره شلیک شده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز پنج‌شنبه خواستار کاهش‌ تنش‌ها در منطقه شد. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای در خصوص وقوع این اتفاقات در چند روز اخیر ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش تنش‌ها شده است.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو نگران تبادل آتش میان اسرائیل و سوریه است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به تبادل موشکی نیمه شب بین سوریه و اسرائیل، مدعی شد تمام زیرساخت‌های ایرانی در سوریه را هدف قرار دادیم و اگر ایران با باران به ما حمله کند، با سیل جوابش را می‌دهیم. رسانه‌های صهونیستی از جمله «هاآرتص» گزارش دادند سامانه گنبد آهنین چند راکت vh که از سمت سوریه شلیک شده بود رهگیری کرد.

این در شرایطی است که بامداد روز چهارشنبه نیز برخی از رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضعی در حومه دمشق حمله کردند.

خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شده است دو موشک اسرائیلی را که منطقه «الکسوه» دمشق را هدف گرفته بودند منهدم کند. 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار