مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی و ورد سامانه بارشی آمادگی کامل اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران درشهرستان های این استان ضروری است.
کد خبر: ۶۰۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 11 May 2018

به گزارش تابناک : مهدی مهرور افزود: براین اساس لازم است دستگاه های اجرایی از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد، بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از بارش پراکنده تگرگ و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش یینی اقلام امدادی و محلهای اسکان اضطراری داشته باشند.
وی ادامه داد: پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت آن در استان البرز از عصر امروز چهارشنبه 97/2/19 تا ظهر پنج شنبه 97/2/20 می باشد که به موجب آن رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف استان، بارش پراکنده تگرگ و رعد و برق مورد انتظار است.
وی افزود: همچنین به سبب این بارش های شدید و موقتی در بازه زمانی کوتاه، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی و جاده های منتهی به آن نیز مورد انتظار است.
وی خاطرنشان کرد: براین اساس ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم توسط دستگاه ها، شهروندان نیز از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: همچنین مردم از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و تگرگ در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب خودداری کرده و تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند.
وی اضافه کرد: پاکسازی جاده های بین شهری و معابر عمومی، مسیلها، انهار و زیر پلها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی ازدیگر نکات ایمنی دراین زمینه به شمارمی رود.
مهرور افزود: صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد به ویژه خسارات ناشی از بارش باران و تگرگ و باد شدید و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها از دیگر اقدامات ضروری است.

 

 

 

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار