رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:در سال ۹۶، میزان هزینه و سرمایه‌گذاری برای بخش پژوهشی دانشگاه به ۶ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۶۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 12 May 2018
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:در سال ۹۶، میزان هزینه و سرمایه‌گذاری برای بخش پژوهشی دانشگاه به ۶ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تسنیم، سید حبیب اله موسوی بهار در جلسه شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در همدان، اظهار داشت: مشکل سنگ کلیه موضوعی است که گریبان‌گیر همه سنین از جمله نوزادان، جوانان و افراد مسن شده است و تنها راه درمان آن جراحی به روش‌های مختلف است که خطراتی را هم به همراه دارد.

وی تصریح کرد: جای خالی استفاده از فناوری نانو در درمان سنگ کلیه احساس می‌شود که دیگر برای خارج کردن سنگ کلیه از جراحی استفاده نکنیم و بتوانیم به کمک فناوری نانو سنگ کلیه بیمار را از بین ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در راستای ماموریت‌های دانشگاه‌های نسل سه و در راه انجام وظایفی که طبق قانون برایمان تعریف شده و نامگذاری‌های سال که توسط مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد و در آن بر اشتغال و محوریت اقتصادی تاکید شده ماموریت‌های خود را در سه محور قرار داده‌ایم.

موسوی بهار با بیان اینکه فروش علم از طریق آموزش و جذب دانشجویان خارجی از مهم‌ترین اولویت‌های ما است، ابراز کرد: به دنبال تبدیل علم به فناوری و ثروت هستیم و دیگر توجهی به افزایش کمی و تعداد مقالات نداریم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲، ۸۰۰ میلیون تومان برای حوزه پژوهش هزینه شده است، گفت: این در حالی است که در سال ۹۶، میزان هزینه و سرمایه‌گذاری برای بخش پژوهشی به ۶ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش تعداد مقالات نیستیم، تصریح کرد: باید برای پروژه‌های اساسی هزینه بگذاریم تا به وسیله آن شغل و ثروت برای جامعه و استانمان ایجاد شود.

موسوی بهار با بیان اینکه یکی از عرصه‌های تاثیرگذار در علوم پزشکی و درمان استفاده از سلول‌های بنیادی و نانو فناوری است، اظهار داشت: حوزه پزشکی بالینی و تشخیص برای بهره‌گیری از این روش سرشار از نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه نانو فناوری در درمان حاد، مزمن و حوزه تشخیص نقش موثری دارد، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی همدان اساتید علاقه‌مند و با تجربه‌ای وجود دارد که می‌توانند در رشد فناوری نانو در استان موثر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: عزم این را داریم که در راستای فناوری نانو سرمایه‌گذاری کنیم تا درد دردمندان را کم کنیم و قدمی در راه اشتغال برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار