استاندار:
استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های پژوهشی و آموزش عالی استان گفت: البرز با برخورداری از این ظرفیت ها به قطب علم و فناوری کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۰۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 13 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نشست مشترک با رئیس جهاد دانشگاهی کشور در کرج افزود: برای بهره برداری از ظرفیت های علمی، پژوهشی و فناور بنیان، آمادگی کامل داریم.


وی با اشاره به حضور معاون اول رییس جمهوری در کنفرانس کشوری دوسالانه اقتصاد کشاورزی در کرج گفت: در این نشست ظرفیت های بالای علمی ، پژوهشی و اقتصادی استان البرز بررسی شد.


وی افزود: این استان برخلاف وسعت کم اراضی کشاورزی و محدودیت منابع آب در بسیاری از بخش های کشاورزی حائز رتبه های برتر کشور است از این رو با دانش بنیان کردن کشاورزی، شاهد توفیق بیشتری خواهیم بود.


وی استان البرز را در حوزه آسیب های اجتماعی دارای شرایط ویژه ای دانست وگفت: استقرار 4 زندان بزرگ، حاشیه نشینی و عوامل دیگر، مستعد گسترش آسیب های اجتماعی است.


استاندار البرز اضافه کرد: در حوزه معاونت سیاسی، اجتماعی برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی برنامه های عملیاتی و کاربردی تدوین شده و در حال اجرا است.


وی گفت: برای راه اندازی و آغاز بکار پژوهشکده علوم اجتماعی با توجه به شرایط استان، آمادگی لازم برای تعامل و همراهی با جهاد دانشگاهی استان را داریم.


نجفی افزود: جهاد دانشگاهی و پارک های علم و فناوری دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه های مختلف هستند از این رو درصدد گسترش همکاری ها هستیم.


وی با بیان اینکه چشم اندازی با عنوان روستای بدون بیکار در سال 97 برای البرز ترسیم شده خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر تسهیلات با بهره کم و زمینه های دیگری فراهم شده ولی از طرح های جهاد دانشگاهی نیز استقبال می کنیم.


رئیس جهاد دانشگاهی گفت: اگرچه تمرکز جهاد دانشگاهی البرز بر حوزه علوم انسانی و اجتماعی است اما کل توانمندی‌های جهاد دانشگاهی کشور می‌تواند در خدمت توسعه این استان قرار گیرد.


سید حمید رضا طیبی افزود: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کرج قدمتی طولانی دارد، این فعالیت ها پس از تشکیل استان البرز از سال 91 به صورت مستقل ادامه یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار