استاندار البرز با تاکید بر اینکه زیبنده استان البرز نیست که مدارس دو شیفته داشته باشد گفت: استان البرز در موضوع طلاق، اعتیاد و مهاجرت جزو استان‌های آسیب‌پذیر کشور است.
کد خبر: ۶۰۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 13 May 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز که امروز در کانون شهید فهمیده استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز مهر و عشق را برای انسان‌ها دنبال می‌کنند.

استاندار البرز با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) همواره علم را با دوستی و محبت به انسان‌ها آموختند، افزود: حضرت علی(ع) بزرگترین خیر و امدادرسان به انسان‌ها در طول تاریخ بشریت است.

وی با تاکید بر اینکه خیرین مدرسه‌ساز فراتر از زندگی خود تمام داشته‌ها را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهند، گفت: بذل و بخشش به انسان‌های دیگر نیازمند توجه خداوند به انسان است و خیرین مدرسه ساز دارای این توفیق بودند.

نجفی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز برای انسان‌ها انرژی، امید و نشاط ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: استان البرز از لحاظ موقعیت جغرافیایی و اجتماعی دارای ویژگی‌های بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه چالش اصلی استان البرز مهاجرت است، تصریح کرد: شهر کرج و فردیس دو قسمت شده است ولی مشکلات آن‌ها باز با یکدیگر  دیده می‌شود و در اوایل انقلاب جمعیت 200 هزار نفری داشته ولی هم اکنون جمعیت استان البرز به 3 میلیون نفر رسیده است.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه در زمینه اشتغال، البرز دچار چالش بود، توضیح داد: شرایط در حال حاضر فراهم شده است که چالش مهاجرت به فرصت برای ارتقای توسعه این استان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه البرز در نزدیکی پایتخت است ولی در زمینه زیرساخت آموزشی شرایط مطلوبی ندارد، اضافه کرد: علیرغم اینکه از نظر آموزشی جزو ده استان برتر کشور است ولی از نظر زیرساخت آموزشی رتبه مطلوبی در کشور ندارد.

نجفی با تاکید بر اینکه البرز از نظر سخت‌افزاری آموزشی جزو آخرین استان‌های کشور است، اظهار کرد: با وجود خیرین مدرسه ساز شرایط خوبی باید فراهم شود تا زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی این استان بهبود بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه البرز در موضوع طلاق، اعتیاد و مهاجرت جزو استان‌های آسیب‌پذیر کشور است، بیان کرد: رهبر انقلاب، ریاست جمهور و دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی جلسات متعددی را تشکیل می‌دهند و حضور دولتمردان در چند ماه گذشته در استان البرز بسیار پررنگ بوده است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه آزادراه‌های استان البرز در دو سال آتی به شرایط خوبی می‌رسد و کار احداث مترو هم شروع شده است، افزود: 80 درصد خودروهای سنگین برای رسیدن به پایتخت از این استان گذر کرده و سبب آلودگی زیست محیطی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه زیبنده استان البرز نیست که مدارس دو شیفته داشته باشد، عنوان کرد: جلساتی با خیرین مدرسه ساز خواهیم داشت که اشتغال‌زایی نیز در این استان با همکاری خیرین بررسی شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار