شهردار فردیس گفت: انتزاع کامل این شهر از کرج موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد گرچه مباحث حقوقی پیچیده‌ای وجود دارد که باید با همکاری و همدلی مسئولان استانی حل و فصل شود.
کد خبر: ۶۰۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 15 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ منوچهر غفاری افزود: شهرداری کرج پاسخگوی مطالباتی که پیمانکاران یا حتی اشخاص از گذشته از شهرداری مناطق 3 و 10 داشته اند، نیست.


وی ادامه داد: ما نیز به لحاظ حقوقی و با توجه به اینکه شخصیت حقوقی جدیدی در قالب شهرداری فردیس داریم، نمی توانیم پاسخگو باشیم.


شهردار فردیس اظهار داشت: پس از استقلال شورا و شهرداری فردیس، کارهای عمرانی شاخصی در این شهر صورت نگرفته، به دلیل اینکه شهرداری کرج در تب و تاب از دست دادن مناطق 3 و 10 بوده و پروژه های عمرانی جدیدی تعریف نکرده است.


غفاری افزود: بودجه شهرداری فردیس دراواخر دی ماه ابلاغ شد تا مناقصات برگزار شود بر این اساس نتوانستیم در حوزه عمرانی فعالیت خوبی داشته باشیم.


شهردار فردیس گفت: شهرداری فقط توانست تا پایان سال در کمیسیون عالی معاملات بر اساس فرایند برگزاری مناقصه نسبت به انتخاب پیمانکاران اقدام کند.


غفاری افزود: اکنون چهار اکیپ خرید و پخش آسفالت و چهار اکیپ لکه گیری و جدول گذاری و پیاده رو سازی و بهسازی پارک ها در حال فعالیت هستند.


وی بیان کرد: خیابان مپنا یکی از مواردی است که باید برای تجهیز کارگاه در آن اقدام صورت گیرد. مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز یکی از مهم‌ترین اقدامات موفق انجام ‌شده توسط شهرداری بوده است.


وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر دو بازوی مهم برای توسعه شهر هستند، افزود: طبق بازدید و بررسی از خط راه‌آهن سرحدآباد، پیگیری‌های لازم را در خصوص حریم این راه‌آهن انجام داده و پروژه‌ای مشترک توسط شهرداری‌های فردیس و کرج و راه‌آهن تهران در دستور کار قرار گرفته است.


غفاری به کمبود سرانه فضای سبز در شهر فردیس اشاره کرد و گفت: شهرداری فردیس سعی در انجام هرچه بیشتر اقدامات عمرانی و شهری دارد.


وی همچنین درباره مطالبه شهروندان خیابان اسکویی فردیس، مبنی بر لزوم آسفالت‌ریزی این خیابان، گفت: بخش بزرگی از این خیابان آسفالت شده است و بخش‌های باقی‌مانده آن نیز به‌زودی آسفالت‌ریزی می‌شود.


شهردار فردیس با اشاره به ترافیک سرسام‌آور جاده ملارد و بلوار شهدای فردیس، تأکید کرد: برای کاهش ترافیک جاده ملارد، قصد داریم از سرویس حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم تا شهروندان وقت شهروندان ساعت‌ها پشت ترافیک این خیابان تلف نشود.


وی یادآور شد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز که در سنوات گذشته انجام‌شده بود با همدلی و مساعدت شهروندان ساماندهی و برطرف شده‌اند و امیدوار هستیم که بتوانیم در راستای توسعه شهر فردیس از این مسئله دوری‌کنیم.


وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه ترافیک در حجم بسیار بالای فردیس را در برگرفته است، خاطرنشان کرد: تعریض خیابان کانال غربی فردیس در دستور کار است و تا دو ماه آینده شاهد تغییراتی در این محدوده خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار