مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مربیان ورزش مدارس کافی نیست ، گفت: از سال تحصیلی آینده به دلیل افزودن شدن زمان درس تربیت بدنی این کمبود محسوس تر خواهد بود.
کد خبر: ۶۰۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 16 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ محمد جعفری،افزود: براین اساس وزارت آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی این بخش در سال تحصیلی98-97 برنامه ضربتی دارد.


وی اظهارداشت: سال آینده با توجه به ورود دانش‌آموزان به پایه تحصیلی دوازدهم و اضافه شدن ساعت درس تربیت‌بدنی با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم بود.


وی تصریح کرد: اکنون معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح ضربتی آموزش آموزگاران دوره تحصیلی ابتدایی با موضوع درس تربیت‌بدنی، به ویژه در دوره اول ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه هستند.


وی اضافه کرد: بنا به برنامه‌ریزی صورت گرفته در حدود 40 ساعت دوره ضمن خدمت جهت معلمین پایه اول تا سوم ابتدایی در نظر گرفته‌ شده است تا با پوشش حداکثری این معلمان بتوانیم از کمک آنها برای جبران کمبود معلم درس تربیت‌بدنی پایه‌های مذکور در سال تحصیلی جدید استفاده کنیم.


جعفری یادآورشد: یکی از برنامه‌های مهم حوزه تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش حمایت حقوقی و قضایی از دبیران درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های فوق برنامه در سال تحصیل آینده است.


وی خاطرنشان شد: به منظور ترویج نهضت داوطلبی و اجرای بهتر برنامه های مکمل درس تربیت‌بدنی دستورالعمل انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی درون مدرسه‌ای نیز ابلاغ می‌گردد.


وی تاکید: امسال اعتبارات تربیت بدنی نیز با محوریت مدارس محروم انجام می شود.


معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: گردهمایی روسای ادارات تربیت بدنی سراسر کشور با میزبانی این استان به مدت دو روز در حال برگزاری است.


فرشید علیزاده هدف از برگزاری این گردهمایی را بررسی فعالیت‌های تربیت بدنی ،توانمند سازی در اجرای برنامه ها ، سیاست ها و بیان اولویت ها و فعالیت های ورزشی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-97 ذکر کرد.


وی بیان داشت: در این برنامه گارگاه های تخصصی پیرامون برنامه های اجرایی سال تحصیلی جدید ، ساماندهی نیروی انسانی ، بهسازی و ایمن سازی فضا های ورزشی درون و برون مدرسه ای ، توانمند سازی و آموزش نیروی انسانی ، مدیریت اماکن ورزشی ، فعالیت های فوق برنامه و المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار