مدیر کنترل کیفیت شرکت آبفا اهواز:
مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز 98 درصد آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی مشکلی ندارد، گفت: 2 درصد دیگر نقاطی هستند که انشعاب غیر مجاز دارند و این مساله باعث آلوده شدن آب می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 17 May 2018

لیلا حیاتی اظهار کرد: در همه نقاط اهواز در حال نمونه‌برداری به منظور بررسی کیفیت آب هستیم و بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز نیز 98 درصد آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی مشکلی ندارد.

وی افزود: 2 درصد دیگر نقاطی هستند که انشعاب غیرمجاز دارند و این مساله باعث آلوده شدن آب می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: معمولا انشعابات غیرمجاز در نواحی حاشیه‌ای و در مناطقی وجود دارد که جوی روباز دارند و از سیستم شبکه فاضلاب برخوردار نیستند.

حیاتی عنوان کرد: در این مناطق به دلیل اینکه انشعاب غیرمجاز آب آن‌ها دیده نشود، لوله‌کشی‌های انتقال آب خود را از درون فاضلاب‌ها انجام می‌دهند. این لوله کشی‌ها اصولی نیستند و اگر یک نفر در منطقه از انشعاب غیر مجاز استفاده کند، با روشن شدن پمپ آب فاضلاب وارد شبکه آب شده و همه شبکه را آلوده می‌کند.

وی در خصوص شیری‌ رنگ بودن آب در برخی از زمان‌ها در هنگام باز کردن شیر آب عنوان کرد: وقتی گاز کلر با اکسیژن ترکیب می‌شود شاهد شیری رنگ شدن آب در زمان باز کردن شیر آب هستیم. این مساله معمولا در مناطقی اتفاق می‌افتد که مخزن نگهداری آب وجود ندارد و آبی که مستقیما از شبکه پمپاژ می‌شود، با عوامل بی‌هوازی درون لوله که تولید اکسیژن می‌کنند ترکیب و باعث شیری رنگ شدن آب می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار