سفیر افغانستان :
سفیرافغانستان در تهران با اشاره به وضعیت امنیتی منطقه و کشورش گفت: امروز خاورمیانه از افراط گرایی گروه های تکفیری رنج می برد.
کد خبر: ۶۰۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 16 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ نصیراحمد نور روز چهارشنبه در چهارمین «همایش نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت آن در توسعه افغاستان» که در کرج برگزار شد، افزود: در این شرایط ضرورت دارد تا نخبگان وارد صحنه شوند زیرا راه مقابله با تکفیری ها، تنها ساز و کار نظامی و امنیتی نیست.


سفیر افغانستان در تهران با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از مهاجران افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همراه و همدل ملت افغانستان است و ما چیزی جز این ندیده ایم.


وی بیان داشت: امروز کشورافغانستان به نسل جوان و تحصیلکرده خود برای بازسازی نیاز دارد و تازمانی که دست به دست هم ندهیم برمشکلات غلبه نخواهیم کرد.


احمدنور خطاب به مهاجران افغانستانی گفت: برای ساختن افغانستان باید بسیج شویم و این کلیدعزتمندی مردم این کشور است.


وی افزود: با توجه به اینکه هزینه تحصیلات تکمیلی بخصوص در رشته های پزشکی بالا است در این زمینه هماهنگی هایی با وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ایران برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور افغانستان شده و تنها نگرانی ازآن است که پس از تامین امکانات لازم دراین زمینه تحصیلکرده ها راه کشور سوم را در پیش گیرند.


احمد نور ادامه داد: نخبگان فرهنگی اگر بسیج نشوند نمی توان بازسازی در افغانستان را به نتیجه رساند و تازمانی که تکفیری ها سرکوب نشوند هیچ جای دنیا برای ما وطن نیست.


«همایش نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت آن در توسعه افغاستان» با حضور مسئولان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ، سفیر افغانستان در تهران و جمعی از مسئولان استانی در کرج برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار