ایران و روسیه کمیسیون اقتصادی پارلمانی تشکیل می دهند.
کد خبر: ۶۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 18 May 2018

به گزارش تابناک : دراین سفر ضمن بازدید هیات بلندپایه از مجلس دوما و شورای فدراسیون روسیه، رئیس  کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با «دیمیتری مزنت سف» رئیس کمیسیون اقتصادی شورای فدراسیون روسیه و اعضای این کمیسیون ملاقات کرد.  

 

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط  دو کشور در زمینه‌های مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین همکاری‌های فی‌مابین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و بانکی، بر استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی ایران و روسیه در جهت تقویت مناسبات بین دو کشور، تاکید کردند. 

 

محمد رضا پورابراهیمی در جریان این دیدار در باره عزم مجلس ایران برای ایجاد بستر های قانونی تحکیم روابط اقتصادی دو کشور سخن گفت و اظهار کرد: یکی از راه‌های برون رفت از سیطره دلار، استفاده از ارزهای ملی در چارچوب پیمان‌های پولی دوجانبه و همچنین بکارگیری ارز دیجیتال مشترک در معاملات تجاری بین دو کشور است. 

 

وی با اشاره به نشست اجلاس معاونین نخست وزیران کشورهای عضو اتحایه اقتصادی اورآسیا که در پایان اردیبهشت‌ماه در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با امضاء قرارداد موقت تجارت آزاد بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا، فصل جدیدی از همکاری‌های منطقه ای با اعضای اورآسیا و به ویژه با کشور روسیه آغاز شود. 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بطور کامل از اقدامات دولت و سفارت جمهوری اسلای ایران در راستای تقویت مناسبات با روسیه، حمایت می‌کند. 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این سفر همچنین با سناتور ایگور مارازوف رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 

در این دیدار طرفین بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی بین ایران و روسیه به ویژه از طریق همکاری های استانی تاکید کردند. 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست با دعوت از گروه دوستی شورای فدراسیون برای سفر به ایران، گفت: هماهنگی‌های لازم با ریاست مجلس شورای اسلامی و نیز اتاق بازرگانی ایران جهت سفر مذکور در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. 

 

ایگور مارازوف رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و شورای فدراسیون روسیه نیز در این جلسه با اشاره به عضویت ۳۵ سناتور شورای فدراسیون روسیه در این گروه، بیان کرد : استقبال مناسب اعضای شورای فدراسیون نشان دهنده علاقه این کشور به افزایش روابط اقتصادی با ایران است و ما از دعوت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی استقبال می کنیم. 

 

در این جلسه بعد از تبادل نظر مقرر شد که گروه دوستی پارلمانی ایران و شورای فدراسیون روسیه به همراه تعدادی از فعالان اقتصادی روسیه به زودی از جمهوری اسلامی ایران دیدار و با برگزاری جلسات تخصصی با فعالان بخش خصوصی و بازدید از استان‌های مهم کشور در خصوص همکاری‌های اقتصادی و استانی، اعضای هیات اعزامی از روسیه با طرف‌های ایرانی گفتگو کنند. 

 

همچنین در این سفر کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه برخی مدیران بازار سرمایه کشور از بورس کالای بین المللی سن پترزبورگ واقع در مسکو بازدید و در نشستی مشترک شرکت کردند. 

 

نمایندگان مجلس در این نشست از اقدامات قانونی مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از ورود از دریچه بورس به مناسبات تجاری ایران و روسیه  گزارشی ارائه و اعلام کردند که از هیچ تلاشی برای تقویت بستر قانونی لازم برای این کار فروگزار نخواهند کرد.

 

در ادامه ابراز امیدواری کردند که این نشست مقدمه ای برای منسجم تر شدن بازار تبادل کالا بین دو کشورباشد. 

 

همچنین مدیران بورس کالای بین المللی سن پترزبورگ نیز از این مذاکرات و باز شدن باب همکاری بین نهادهای اقتصادی دو کشور استقبال کردند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار