مجلس سنای آمریکا بامداد جمعه ۱۸ مه، صلاحیت گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور برای به عهده گرفتن ریاست سیا را علی‌رغم نقش او در یک برنامه بحث‌برانگیز شکنجه تأیید کرد. او در جریان گرفتن رای اعتماد از مجلس سنا با انتقاداتی سخت از سوی سناتورهای مختلف هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قرار گرفته بود.
کد خبر: ۶۰۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 18 May 2018

به گزارش تابناک : در حالی که انتقادهای زیادی از سابقه ابهام‌برانگیز خانم هسپل سبب شده بود، برخی رسانه‌های آمریکایی نسبت به احتمال رای مثبت سنا به وی ابراز تردید کرده بودند. رای مثبت چند سناتور دموکرات موجب شد تا این افسر سابق اطلاعاتی به نخستین زنی در تاریخ آمریکا بدل شود که بر ریاست سازمان سیا تکیه خواهد می‌زند.

سابقه خانم هسپل به ویژه به عملکرد او در سال ۲۰۰۲ در تایلند مربوط می شود که ظاهرا او در یک زندان مخفی، بازداشت‌شدگان را شکنجه می‌کرده است.

گزارش‌ها حاکی است خانم هسپل در سال ۲۰۰۵، زمانی که رئیس دفتر «سرویس مخفی ملی» بوده دستور تخریب ده‌ها نوار ویدئویی از شکنجه‌گاه جنجالی تایلند را صادر کرده است. او در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا، تخریب این نوارها را تأیید کرد و مدعی شد که هدفش پنهان نگاه داشتن هویت برخی از مأموران سیا بوده که چهره‌هایشان در آن فیلم‌ها نمایان بوده‌ است.

مایک پمپئو، رئیس پیشین سیا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی شد که تایید این گزینه نیز با بحث‌های فراوانی همراه بود. به این ترتیب خانم هسپل رسما کار خود را به عنوان رئیس سازمان سیا و به جای مایک پمپئو آغاز خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع : یورونیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار