مدیر اجرایی جشنواره ملی نگارگری رضوی به میزبانی استان البرز گفت: استان البرز چهره‌های مطرحی در حوزه نگارگری دارد و جزو استان‌های تراز اول درزمینهٔ هنرهای تجسمی در سطح کشور است.
کد خبر: ۶۰۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 22 May 2018

به گزارش تابناک : سارا بهراد امروز گفت: استان البرز میزبان «شانزدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی» است.

وی بابیان اینکه فراخوان این جشنواره 15 اسفندماه منتشر شد، افزود: به حدود 400 نفر از افرادی که اسامی آن‌ها توسط مرکز هنرهای تجسمی تهران معرفی‌شده بود و همچنین تعدادی از نگارگران خود استان البرز، فراخوان و اطلاع‌رسانی صورت گرفت.

مدیر اجرایی جشنواره ملی نگارگری رضوی، نگارگری را کاری زمان‌بر دانست و یادآور شد: هنرمندان نگارگری سراسر کشور برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند اما چون نگارگری کاری وقت‌گیر است معمولاً دریافت آثار به هفته‌های آخر می‌رسد و تاکنون استقبال خوب بوده اما آمار اصلی ارسالی آثار متعاقباً اعلام خواهد شد.

بهراد با اشاره به اینکه استان البرز چهره‌های مطرحی در حوزه نگارگری دارد، خاطرنشان کرد: استان البرز جزو استان‌های تراز اول درزمینهٔ هنرهای تجسمی کشور است.

وی تصریح کرد: تاکنون نگارگری رسماً به‌عنوان یک جشنواره مستقل برگزار نشده و همیشه جزوی از جشنواره هنرهای تجسمی رضوی بوده است، ولی امسال برای اولین بار این بخش مستقل برگزار می‌شود و البرز به دلیل داشتن اساتید برجسته و چهره‌های سرشناس نگارگری میزبان این جشنواره شده است.

مدیر اجرایی جشنواره ملی نگارگری با دعوت از همه هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: اگر آثار فاخری به جشنواره ارسال شود، با توجه به کیفیت آن منتشر خواهد شد.

بهراد در پایان گفت: داوران جشنواره از بهترین داورهای کل کشور مثل شهرهای تهران، تبریز، شیراز و کرج انتخاب شدند تا سطح این جشنواره کشوری باشد.

 

 

 

منبع : فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار