بارش شدید باران:
بارش شدید باران در کرج بار دیگر شهرداری را غافلگیر کرد، به طوری‌که بسیاری از معابر شهر دچار آبگرفتگی شد.آبگرفتگی زیرگذرهای میدان استاندارد، سپاه، میان جاده، محمد شهر، سه‌راه گوهردشت و مناطق مرکزی شهر به اشتراک گذاشتند، زیرگذرهایی که به علت حجم بالایی آب مسدود شد و حمل‌ونقل را با اختلال مواجه کرد.
کد خبر: ۶۱۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 23 May 2018

 به گزارش تابناک البرز : اصغر نصیری قائم‌مقام خدمات شهری شهرداری کرج وی با تأکید بر اینکه دبی بارندگی اخیر بالا بوده است، گفت: در پی بارندگی روز گذشته یکم خرداد و به دلیل شیب موجود در بسیاری از مناطق شهر روان آب‌ها ایجاد شد.

نصیری با اشاره به اینکه در برخی از زیرگذرهای شهر شاهد آبگرفتگی شدید بودیم، گفت: در شهر به‌اندازه کافی چاه‌های جذبی وجود دارد ولی به دلیل حجم بالای آب فرصت جذب با کندی انجام شد.

قائم‌مقام خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اهمیت اگوی شهری در دفع فاضلاب، گفت: برای تقویت منابع آبی زیرزمینی باید حوضچه‌هایی در سطح شهر ایجاد شود.

باران خیابان های کرج را پر اب کرد.

شهرداری کرج نتوانسته است حوضچه‌های جذب آب را در سطح شهر ایجاد کندوی با تأکید بر اینکه سفره‌های آب زیرزمینی در کرج نیازمند تقویت است، گفت: مطالعاتی درباره ساماندهی آب‌های سطحی انجام‌شده است ولی متأسفانه این طرح تکمیل‌نشده است.

نصیری ضمن ابراز تأسف از اینکه شهرداری کرج نتوانسته است حوضچه‌های جذب آب را در سطح شهر ایجاد کند، گفت: این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

 

باران خیابان های کرج را پر اب کرد.

قائم‌مقام خدمات شهری شهرداری کرج در پاسخ به این پرسش که آیا در محدوده زیرگذرهای مرکزی شهر چاه جذبی وجود دارد یا خیر، گفت: در محدوده زیرگذر میدان سپاه سه چاه جذبی ایجادشده است عمق هرکدام از این چاه‌ها ۸۰ متر است.

وی بابیان اینکه حجم آب بارندگی روز گذشته بسیار بالا بوده است، گفت: متأسفانه فرصتی برای جذب کامل آب ایجاد نشده بود این در حالی است که یکی از چاه‌ها نیز سرریز شده بود.

چاه‌های جذبی در زمان بارندگی شدید پاسخگو نیاز شهر نیست

نصیری با تأکید بر اینکه خوشبختانه دهانه چاه‌های جذبی توسط زباله‌ها مسدود نشده بود، گفت: چاه‌های جذبی سطح شهر نیاز به فرصت برای جذب آب هستند.

قائم‌مقام خدمات شهری شهرداری کرج تأکید کرد: به معاونت عمران شهرداری کرج پیشنهاد داده‌ایم که برای چاه‌های جذبی انبارهایی ایجاد کنند.

 

باران خیابان های کرج را پر اب کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر بارندگی شدید باشد چاه‌های جذبی موجود پاسخگو نیستند، گفت: متأسفانه در بسیاری از مناطق شاهد آبگرفتگی شدید بودیم.

نصیری با تأکید بر اینکه مدیریت آب‌های سطحی کار سختی نیست، گفت: شهرداری کرج توانایی انجام این مهم را دارد، امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد تحقق این مهم باشیم.

قائم‌مقام خدمات شهری شهرداری کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه روز گذشته ۷۲ عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی و روان آب‌ها در کرج توسط نیروهای عملیات آتش‌نشان انجام‌شده است، گفت: یک‌سوم نیروهای خدماتی نیز در سطح شهر مشغول ارائه خدمات به شهروندان بودند.

حکایت معابر غیر استاندارد در کرج

وی تأکید کرد: نیروهای مدیریت پسماند شهرداری کرج با انجام عملیات لجن کشی و موتورپمپ و آبکشی سعی کردند که عملیات جمع‌آوری روان آب‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

نصیری حجم بارش روز گذشته را بی‌سابقه اعلام کرد و گفت: بر خود واجب میدانیم از شهروندان بابت اتفاقات روز گذشته عذرخواهی کنیم.

معضل تلخ غیراستاندارد بودن برخی معابر و خیابان‌ها که از سوی مدیریت شهری با چاشنی کم‌توجهی همراه است همیشه برای شهروندان کرجی دردسرساز بوده و از طرفی طرحی که در سایه‌اش آب‌های سطحی ساماندهی شود هنوز ارائه نشده و چنین معضلاتی آن روی داستان بی‌تدبیری متولیان این کلان‌شهری دونیم میلیون نفری بیخ گوش پایتخت را نشان می‌دهد.

 

باران خیابان های کرج را پر اب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار